• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data overzetten naar ander tabblad VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylas

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Heb iets gemaakt waarbij gegevens verticaal naar horizontaal naar een ander tabblad gezet moeten worden dmv van een knop met een maco,
nu kan ik dat wel maken maar zit met het probleem dat hij het elke keer op nieuwe lege regel moet zetten, hoe los ik dit op in vba

Gr Ton

Bijlagen

Beste,

Ik vind geen routine waarbij gegevens verticaal naar horizontaal naar een ander tabblad gezet moeten worden. Om op een nieuwe regel weg te schrijven moet je eerst de laatste gebruikte rij in het tabblad. Zoek eens op het www naar lastrow vba excel.

Beste,

Ik vind geen routine waarbij gegevens verticaal naar horizontaal naar een ander tabblad gezet moeten worden. Om op een nieuwe regel weg te schrijven moet je eerst de laatste gebruikte rij in het tabblad. Zoek eens op het www naar lastrow vba excel.

Hoe krijg ik dan het best de data die ik op het formulier zet in een bepaalde databas zodat ik het weer goed op kan zoeken

Beste,

Je kan dit eventueel gebruiken.
Code:
[COLOR="#0000CD"]Public Sub[/COLOR] Overzetten()

[COLOR="#0000CD"]Dim[/COLOR] rij [COLOR="#0000CD"]As Long[/COLOR]

rij = Sheets("Data").Range("A1").End(xlDown).Row + 1

Range("A" & rij).Value = Sheets("Blokkadeformulier").Range("D3") [COLOR="#008000"]'eerste deel geeft kolomletter voor je Data blad, laatste deel corresponderende cel uit Blokkadeformulier[/COLOR]
Range("B" & rij).Value = Sheets("Blokkadeformulier").Range("D5")
Range("C" & rij).Value = Sheets("Blokkadeformulier").Range("D7")
[COLOR="#008000"]'etc...[/COLOR]

[COLOR="#008000"]'kopieer de bovenstaande ranges zodat je al je waarden kan kopiëren[/COLOR]

[COLOR="#0000CD"]End Sub[/COLOR]

Je moet het codewerk zelf nog even afmaken maar dit is eitje.
Plaats de code in een module en koppel eventueel een macro aan de code.

Laatst bewerkt:
Code:
Sub Overzetten()

With Sheets("Data")
        lRow = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Row
        .Cells(lRow, 1) = Sheets("Blokkadeformulier").Range("D3").Value
        .Cells(lRow, 2) = Sheets("Blokkadeformulier").Range("D5").Value
        'enz .....

End With

End Sub

Bedankt

Mannen bedankt het heeft me goed geholpen ben d'r uit :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan