Data overzetten naar nieuwe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey13

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Hallo people,

De computer van een vriend van me geeft regelmatig foutmeldingen over het bootrecord. Hij heeft mij gevraagd de HD te vervangen. Morgen ga ik een nieuwe halen en inbouwen, heb ik vaker gedaan dus dat moet lukken.
Wat ik me afvraag is hoe ik op de meest effectieve manier zijn gegevens en programma's (XP, Outlook e.d.) over kan zetten. Natuurlijk kan ik (en zal ik een CD-tje branden van de data voordat ik ga klooien, maar kan ik daarna een poging doen om de hele HD-inhoud van de slechte naar de nieuwe HD te zetten, en daarna deze master maken?

E.e.a. om tijd te sparen en een hoop ge-installeer te voorkomen.

Groetjes,

Joey

Je kan met Norton Ghost of met PowerQuest Drive image een complete kopie maken. HD erin, kopie plakken en klaar:). Heb je meteen alles meegenomen.
Programma's niet gratis helaas...

data overzetten nieuwe HD

Geplaatst door XP_PC
Je kan met Norton Ghost of met PowerQuest Drive image een complete kopie maken. HD erin, kopie plakken en klaar:). Heb je meteen alles meegenomen.
Programma's niet gratis helaas...

Hallo XP_PC,

Ghost heb ik, wel nog nooit gebruikt, maar goed er is een eerste keer voor alles..... Nog een klein vraagje ter verduidelijking. Met Ghost maak ik een image van de "oude" HD en zet deze op de oude HD? En dan nieuwe HD aanprikken en image van de oude HD op de nieuwe zetten? En daarna wisselen master en slave?

Of heb ik het nog niet helemaal scherp?

Groetjes,

Joey

Zou kunnen, weet ik niet precies.
Ik denk dat dit het beste is:

nieuwe HD erin
met Ghost een complete Image zetten op de nieuwe HD
oude HD eruit
master/slave

Ik DENK dat dit beste ik, kan je er helaas geen garantie over geven...

Let er op dat je de Ghost image op een andere partitie of cd-rom zet, dan de partitie waar je een image van wilt hebben!!!!

Ook met het terug zetten van de image moet ie op een andere partitie staan, dan waar de image op moet komen!!!!

Zie hier eventueel voor een duidelijke uitleg;
http://go.to/wintips
Dit vind je onder; Handleidingen>Norton Ghost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan