Data-partitie niet zichtbaar bij installatie WinXp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeeh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2010
Goedeavond,

Het is al weer een poos geleden dat ik een windows xp installatie heb gedaan, maar nu werd ik zonet toch even bang toen ik zag dat mijn D-partitie niet zichtbaar was in het installatie-menu (daar waar je kiest op welke partitie je Windows wilt installeren, blauwe gedeelte). Er stond alleen een C partitie van 20gb en daarnaast ongeveer 290 aan niet-gepartioneerde ruimte. Die niet-gepartioneerde ruimte was dus voor dat ik opnieuw ging installeren mijn data-schijf voor muziek/foto's etc.

Nu had ik dus even gebeld met een vriend van mij en die zei, dat ik maar gewoon windows moest installeren om vervolgens daarna te proberen met een of andere tool, die data van de niet-gepartioneerde ruimte te recoveren en op een andere (externe) hardeschijf te zetten.
Ik zelf dacht echter dat het ook mogelijk was om, ofwel, tijdens de installatie van die niet-gepartioneerde ruimte een, even grote partitie te maken en daarbij alle data te behouden, ofwel achteraf deze partitie te maken met behulp van een programma.

Mijn vraag is dan natuurlijk ook, hoe behoud ik de data die nu op de niet-gepartioneerde ruimte staat?

De relevante gegevens:
- 2x 160GB WD Caviar schijven in RAID0
- windows xp sp3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan