Data recovery op netwerkschijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter peko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peko

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Hoi,

Om nog onduidelijke redenen is een map op de netwerkschijf gedelete. Heeft iemand een idee hoe ik deze terug kan halen? De programma's (w.o Recuva) welke ik nu gebruik zien de netwerkschijf niet.
Er is sinds het verloren gaan van de map niets op de schijf gezet dus de data moeten nog makkelijk terug te halen zijn.

Alvast dank voor de input
Peko

Specs:
Besturingsys: Win7
Router: Linksys
Netwerkschijf: LaCie
Connection:wired

Heb je een mogelijkheid om die schijf via USB aan je PC te koppelen?
Dan kun je b.v. Recuva wel gebruiken.

Aan de voorzijde van de netword-drive bevindt zich een USB slot. Kan ik deze gebruiken? en zo ja moet dan eerst de netwerkkabel ontkoppeld worden??

Laten we eens beginnen met vaststellen wat het voor netwerkschijf is. NAS/SAN/Windows/Linux? Van daaruit kunnen we eventuele oplossingen bedenken.

Ik denk dat dat USB slot bedoeld is om er een USB stick of een USB harddisk op aan te sluiten en niet om deze aan de PC te koppelen.
Maar proberen kan altijd natuurlijk. Wel inderdaad dan even de ethernet kabel eruit halen.

Laatst bewerkt:
dank je Edmoor Ga het proberen

en RogerS, hoe achterhaal ik de format (als je dat zo noemt)??

Door merk/type van de netwerkschijf aan ons door te geven.

Tools onder Windows gaan je volgens mij niet helpen, want het betreft geen lokale schijf. Blijft over om de schijf te koppelen aan een Linux pc en er undelete tools op los te laten of om bijv. software aan te schaffen die dit allemaal wel kan. Zie bijv. http://www.laciedriverecovery.com/wheretobuy.php . Geen ervaring met deze software, maar zou een oplossing kunnen zijn.

pc opstarten met ubuntu vanaf dvd?? Kan ik daar wat mee ?
Of de HD uit de LaCie halen en deze plaatsen in de PC als lokale drive zodat de windowstools wel toegang krijgen??

Combinatie van beide. Schijf is namelijk in Linux formaat. Windows gaat hier niks mee kunnen.

Schijf fysiek plaatsen in je pc en booten van een linux live cd. Google eens op dit onderwerp, want ik weet niet of je hiermee iets stuk kunt maken (als in, dat je Lacie straks niet meer goed werkt)

Dank RogerS voor het advies. Heb de vraag ook bij LaCie-Support neergelegd. Kijken wat zij adviseren.

Je kunt in windows je netwerkschijf een vaste schijfletter geven. Als je dat doet kan Recuva hem dan niet lezen?
Ik heb zelf namelijk een programma wat ook niet zelf het netwerk op kan, maar via die omweg wel.

Als je je schijf uit de nas haalt en vervolgens aan/in je computer hangt, dan heb je een grote kans dat je schijf na het recoveren niet meer herkend word door je Lacie.
Waardoor je Lacie hem dan weer gaat formatteren. En je al je data kwijt bent.

petje11 dank,

Heb driveletter Z toegekend. Recuva ziet de drive en mappen-structuur nu wel maar kan er niets mee althans niet analyseren en herstellen

Hoi,

Oke , maar welk programma is dat dan ??
Heb vele recover programma's al gehad maar geen van alle ziet de netwerkschijf ook niet als er een schijfletter is toegekent.
Ook Recuva die ik heb ziet hem dan niet.

Help help

Je kunt in windows je netwerkschijf een vaste schijfletter geven. Als je dat doet kan Recuva hem dan niet lezen?
Ik heb zelf namelijk een programma wat ook niet zelf het netwerk op kan, maar via die omweg wel.

Als je je schijf uit de nas haalt en vervolgens aan/in je computer hangt, dan heb je een grote kans dat je schijf na het recoveren niet meer herkend word door je Lacie.
Waardoor je Lacie hem dan weer gaat formatteren. En je al je data kwijt bent.

Let de volgende keer op het datum van het topic, dit is meer dan 3 maanden oud. Topics ouder dan 3 maanden kunnen met rust gelaten worden, daarom gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan