Data Recovery tools (een vraagje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjEngin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Beste mensen,

Een klein vraagje, ik heb op internet gezocht naar programma's die verloren data weer terug kan zetten.

Ik heb wel een aantal gevonden waaronder:

• Get Data Back
  • Restore2000
  • iRecover
  • en ga zo maar door

Mijn vraag is nu... Stel ik heb 1 harde schijf wat eerst 4 partities had. Alle 4 heb ik verwijderd en daar 2 partities van gemaakt.

Totaal harde schijf is 200 GB. C: is 20 gb en de rest is op D:

Nou wil ik dus data herstellen van een partitie die ik dus verwijderd heb ( dus van 1 van de 4 partities ). Ik ga deze programma's vanavond uitproberen of het wel gaat lukken, maar ik wil voordat ik dat ga doen eerst kijken of het wel mogelijk is.

Misschien dat jullie hier ervaring mee hebben. Is dit dus wel mogelijk ja of nee?

En hebben jullie misschien een betere programma wat ik niet ken dat data herstelt ( het liefst natuurlijk freeware :P)

Groetjes,

Engin..

Klik?

Met TestDisk is het mij overigens een keer gelukt met succes data van verwijderde partities te herstellen.
Wat mij betreft een prima programma, alleen even goed uitkijken wat je doet, het is niet echt gebruiksvriendelijk. :)

Heb mij onlangs ten einde raad Discrecovery van Diskinternals aangeschaft. Prijs ± € 140. In mijn ogen nogal kostelijk, doch het ging om belangrijke bestanden. De boomstructuur van de partitie heb ik volledig kunnen restoren, maar tot op heden nog geen bestanden, niet direct aan te raden. Ik zoek nog verder

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan