Data redden

Status
Niet open voor verdere reacties.

madeliefje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Mijn hitachi harde schijf is helaas overleden. :(
Nu heb ik een zelfde schijf besteld, zodat iemand voor mij de data van de oude schijf kon redden. Helaas is dit niet gelukt.
Ik ben fotograaf en er staat een paar jaar werk op de schijf, dus je zal begrijpen dat ik graag mijn werk terug wil.
Wie o wie is mijn redder in nood? :confused:
Tips, adressen, links alles is welkom.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is 1 van de betere Software er voor,is niet gratis.
http://www.oo-software.com/home/en/products/

En anders naar een Professioneel bedrijf,maar daar hangt een aardig prijskaartje aan.

Ik ga kijken, dankjewel.
en idd een professioneel bedrijf.. al nagevraagd, je betaald een flink bedrag per MB.
Denk dat er zo'n 500 MB opstaat. Ik begin ook maar zo'n bedrijf denk ik ;)

De nieuwe schijf zit in je PC neem ik aan. Welke Windows versie staat daar op?
Wat is er fout gegaan, welke foutmelding werd er vermeld?

Het is een externe harde schijf, had ik even moeten vermelden sorry.
Het ligt waarschijnlijk aan de kristallen die de schijf lezen, deze hebben de schijf beschadigd.

Zonder je al te veel hoop te willen geven:
Ik had ooit ook een externe usb2.0 schrijf die het niet meer deed. Nadat ik de schijf (gewoon een ide harde schijf) uit z'n usb behuizing gesloopt had, bleek hij gewoon te werken aan een ide kabel.....gebruik hem nu als 2de hd in de compu.

Mijn hitachi harde schijf is helaas overleden.
Wel een erg vage omschrijving m'n beste,als de schijf niet meer draait en dat is te horen,dan kun je het met onze hulp echt niet meer oplossen.
Dat recovery programma's dan ook niet helpen,behoeft geen betoog natuurlijk ;)
zodat iemand voor mij de data van de oude schijf kon redden. Helaas is dit niet gelukt.
1.Wat is er tot dusver geprobeerd.

2.Dus vertel eerst even of je de schijf nog hoort opspinnen.

3.Wordt de schijf nog wel door het bios herkent

4.Als de schijf nog wel draait,wat zijn dan de eventuele foutmeldingen.

Greetz

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp, heb je een PC of laptop en op een externe harde schijf stond 500 Mb aan data. En dat was het resultaat van een paar jaar werk? Welke resoluties hebben jouw opnamen dan gemiddeld? Of bedoel je 500 Gb?

Wie heeft er gezegd dat de schijf defect was omdat de kristallen die de schijf lezen de schijf defect hadden gemaakt? Dezelfde die het overzetten van data heeft laten mislukken? Is dat ook een fotograaf?

Of ben jij een "tester" of ghostbezoeker?:cool: ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan