Data redden.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi allemaal,

Ik heb de volgende vraag.

Een kennis heeft alles op een schijf (150 gb )staan (C) heeft dus geen partities .
Er staat een website op en diverse belangrijke programma's en data.

Helaas start deze schijf niet meer op , wat zouden we kunnen doen om de boel nog enigszins te kunnen redden.

Graag wat adviezen van jullie :thumb:

Ik heb veel gehoord van de schijf in een andere pc steken, maar ik wil geen valse hoop geven

je zou kunne proberen om de partities te herstellen met een programma als (het niet gratis) disk directory.

Ook is het vaak nog mogelijk om de bestanden terug te halen met een recovery programma. bv het gratis file recovery

mvg leo

je zou kunne proberen om de partities te herstellen met een programma als (het niet gratis) disk directory.

Ook is het vaak nog mogelijk om de bestanden terug te halen met een recovery programma. bv het gratis file recovery

mvg leo
Ja is een goede oplossing van Leo

Met dit programma kan je toch al kijken of er iets te recoveren valt.

Er zijn betere, maar dan wel betalende, mocht je data kunnen recoveren. Maar bv niet alles, kan ik vanop afstand ook een recovery voor je doen doen. Elk bestand dat je dan nog extra kan recoveren is meegenomen. Heb nog een paar andere recovery software programma's die dus ook op afstand hun werk kunnen doen.

Wat je ook doet of gebruikt, schrijf NOOIT naar de HD die je wil recoveren. Totdat je alles hebt. Heel belangrijk!!

Je moet de recovery wel uitvoeren vanaf een bootable cd-rom met recovery software erop. En dan nog een externe harde schijf hebben om alles over te zetten. Of via netwerkverbinding die dan eveneens van de cd-rom moet kunnen starten.

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik heb de volgende vraag.

Een kennis heeft alles op een schijf (150 gb )staan (C) heeft dus geen partities .
Er staat een website op en diverse belangrijke programma's en data.

Helaas start deze schijf niet meer op , wat zouden we kunnen doen om de boel nog enigszins te kunnen redden.

Graag wat adviezen van jullie :thumb:

Betekent dit dus, dat de computer niet meer opstart?
Dat hoeft niet aan een probleem van de harde schijf te liggen, maar kan ook aan een fout in Windows liggen.
Probeer te harde schijf eens als extra schijf in een andere pc te zetten (of in een externe hardeschijf behuizing natuurlijk)

Dikke kans dat die nog gewoon te benaderen is om alle eigen gegevens veilig te kunnen stellen.

Hartelijk dank voor jullie tips, heb er zelf ook weer wat van geleerd ;)

Heb de tip van "Ommeren"gebruikt was voor ons even de beste op dit moment.

De tip van "wufu" is ook een mooie optie , om te gebruiken mocht zoiets weer gebeuren ( bij een ander ) :cool:

Allemaal dank voor jullie meedenken :thumb::thumb:

Vertel tegen je vriend dat hij ook moet back-uppen:thumb: dat is waarschijnlijk nog een betere tip:p

Ja dat heb ik hem reeds ingeprent, maar ja je weet dat een heleboel mensen dat
"vergeten." ...:confused::confused:...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan