• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fedorn

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2001
Berichten
417
In het voorbeeld staan een aantal producten die verbruikt zijn op een bepaalde dag.
Nu wil ik een overzicht van een bep. product per maand of per week.
Kan dit?
 

Bijlagen

  • map2.zip
    15 KB · Weergaven: 21
Klik met de rechtermuistoets op de datums en kies Overzicht en details/Groeperen in het snelmenu.

In dit dialoogvenster kan je aangeven of je per week of per maand wilt groeperen.
 
Hoi Ingrid,
Dit had ik al geprobeerd maar het lukt niet. Ik krijg de volgende melding: Kan deze sectie niet groeperen.
 
Diezelfde melding krijg ik op jouw meegestuurde bestand, maar dat wordt volgens mij enkel veroorzaakt doordat er geen koppeling meer is met de oorspronkelijke gegevens.

Probeer eens om de draaitabel opnieuw aan te maken en dan de groepering in te stellen.
 
Als ik een aantal gegevens (datum + hoeveelheid) selecteer en ga dan groeperen dan lukt het wel. Maar ik krijg dan een cel met de naam Groep1. Dus geen dialoogvenster met de vraag per maand of per week.

By the way, een interessante link je homepage. Staat bij m'n favorieten.
 
Ik heb een mogelijk probleem ontdekt. In het bereik van de draaitabel staat een lege rij, waardoor er een kolom en een rij (leeg) staat in de draaitabel. Als je het bereik aanpast zou je wel moeten kunnen groeperen.
 
Ik ben erachter waarom het niet werkte. Toen ik bij celeigenschappen keek zag ik dat het getal op aangepast stond, deze heb ik op datum gezet.
En nu kan ik groeperen ook met een lege rij.
In ieder geval bedankt voor je reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan