data structuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

mortal12

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Hallo allemaal ik heb een vraag.
Ik werk al een tijdje met een groep jongens aan een rpg server.
We zijn al een heeld eind het meeste is af veel mensen hebben er pluzier van maar we merken dat het steets zwaader word voor onze servers dus nou is mijn vraag.
Wat is sneller een sql data base of een old school txt file het is voor data die niet gewijzigt hoeft te worden en het kunnen zoon 10000 regels zijn.
Al vast bedankt

Als je problemen hebt met snelheid van doorzoeken.
Dat je zou kunnen denken aan XML.
Het een van de snellere doorzoekstructuren.

[edit]uitleg XML

Laatst bewerkt:
bedankt voor je antwoord we zullen er even wat meer onderzoek naar doen.

bedankt voor de uitleg over xml maar ik weet hoe het werkt mijn punt was alleen het is zo veel data mischien was er nog een betere weg.

Voor het doorzoeken van een eenvoudig tekstbestand kun je inderdaad het beste een xml indeling gebruiken, omdat die snel te doorzoeken is.
Toch kan dat niet op tegen de snelheid van een goede SQL database bij grote hoeveelheden data. Het is dus een beetje afhankelijk van hoeveel je te doorzoeken hebt.
Verder is de bereikbaarheid natuurlijk belangrijk. Als veel mensen vanaf verschillende plaatsen bij de gegevens moeten kunnen komen kun je ook beter voor een SQL database kiezen. Als alles vooral lokaal gebeurt kun je misschien beter een lokaal xml bestand gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan