• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data toevoegen in snelfilterlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartentmm

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2016
excel.png

Hoe doe ik dit want nu komen ze niet mee in het snelfilter.

Laatst bewerkt:
Mooie foto, zeer verhelderend.

Nieuwe categorie voor World Press Photo ?

2.png

Het gaat om die data en de rest wat er onder volgt.

10-13-2015 wil ik in dat snelfilter menu etc.

Laatst bewerkt:
Deze is toch minder.

Wat moeten wij met die foto's post een excelbestand aub.

Zorg er voor dat die 3 kolommen echte datums bevatten, nu staat er van alle opmaak door elkaar.

Alle opmaak zijn op datum ingesteld. Maar als jullie er zeker van zijn dat dat niet zo is hoe doe ik dat dan?

Selecteer kolom B eens en zet de opmaak op standaard dan zie je wat ik bedoel.

vaag hoe kan ik dat snel aanpassen? kopiëren als platte tekst of moet ik alles handmatig gaan aanpassen?

Die cellen met getallen >40000 zijn de correct datums
De rest zal je moeten overtypen of er moet iemand met een UDF op de proppen komen.

Selecteer de drie kolommen met datums en run deze macro dan ben je al een heel eind.

Code:
Sub cobbe()
Dim cl As Range
For Each cl In Selection
 cl = WorksheetFunction.Substitute(cl, "-", "/")
Next
End Sub

Zet het links uitlijnen van kolom B uit. Je zal nu zien dat je normale datums hebt en dat je Amerikaanse datums hebt. Notatie mm-dd-jjjj. Sorteer de tabel op Date SystemAdded. Selecteer de cellen in kolom B vanaf rij 186. Kies bij gegevens tekst naar kolommen. Klik op volgende en nogmaals op volgende selecteer bij datum MDJ en klik op voltooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan