• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data tonen na keuze in lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

bugsgunny

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2010
Hallo

Ik ben voor een stageopdracht bezig om een soort van programma te maken waarin gemakkelijk technische resultaten van klanten met elkaar vergeleken kunnen worden.

Hiervoor heb ik een aantal normenkaarten van verschillende rassen dieren in een apart werkblad geplaats, en wil nu bij keuze van een ras, bepaalde gegevens uit de normenkaart tonen in een ander werkblad.
Wat ik dus graag zou willen is na een seletie in een keuze vlak gegevens uit een normenkaart zichtbaar maken in een werkblad.

Zelf ben ik niet zo'n held met excel en hulp hierbij is echt van harte welkom.

Hallo

Ik ben voor een stageopdracht bezig om een soort van programma te maken waarin gemakkelijk technische resultaten van klanten met elkaar vergeleken kunnen worden.

Hiervoor heb ik een aantal normenkaarten van verschillende rassen dieren in een apart werkblad geplaats, en wil nu bij keuze van een ras, bepaalde gegevens uit de normenkaart tonen in een ander werkblad.
Wat ik dus graag zou willen is na een seletie in een keuze vlak gegevens uit een normenkaart zichtbaar maken in een werkblad.

Zelf ben ik niet zo'n held met excel en hulp hierbij is echt van harte welkom.

Kan je een voorbeeldbestand bijsluiten?
Dat maakt het veel duidelijker.
Wat wordt bijvoorbeeld bedoeld met: "normenkaarten van verschillende rassen dieren"?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio

Bedankt voor de supersnelle reactie. Het gaat over verschillende rassen kippen waarbij technische gegevens op een bedrijf vergeleken moeten worden met een norm. Echter wil ik het programma elke keer opnieuw kunnen gebruiken voor verschillende rassen kippen en wil ik dit graag snel kunnen aanpassen.

Het bestand is als het goed is bijgevoegd, daarin heb ik ook extra uitleg gegeven over wat ik eigenlijk zou willen.

Hoop dat ik duidelijk genoeg uitleg heb gegeven.

Groeten,

Busgunny

Bijlagen

Roncancio

Bedankt voor de supersnelle reactie. Het gaat over verschillende rassen kippen waarbij technische gegevens op een bedrijf vergeleken moeten worden met een norm. Echter wil ik het programma elke keer opnieuw kunnen gebruiken voor verschillende rassen kippen en wil ik dit graag snel kunnen aanpassen.

Het bestand is als het goed is bijgevoegd, daarin heb ik ook extra uitleg gegeven over wat ik eigenlijk zou willen.

Hoop dat ik duidelijk genoeg uitleg heb gegeven.

Groeten,

Busgunny

In bijgevoegd bestand zit in de groene cel een datavalidatie met de namen van de kippenrassen.
Zodra je een keuze maakt uit de lijst worden de gegevens van het ras in het overzicht geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Super, precies wat ik bedoel. Wist niet zeker of dit mogelijk was, maar het kan dus toch.
Is het moeilijk uit te leggen hoe ik dit zelf kan doen? Voor rassen waarvan ik de norm nog moet invoeren?

Van die programmacodes ben ik niet zo'n heel groot fan, maar als dat de enige manier is dan zou ik daar
graag een klein beetje uitleg over willen.

Alvast super bedankt tot dusver!!!

Groeten,

Bugsgunny

Super, precies wat ik bedoel. Wist niet zeker of dit mogelijk was, maar het kan dus toch.
Is het moeilijk uit te leggen hoe ik dit zelf kan doen? Voor rassen waarvan ik de norm nog moet invoeren?

Van die programmacodes ben ik niet zo'n heel groot fan, maar als dat de enige manier is dan zou ik daar
graag een klein beetje uitleg over willen.

Alvast super bedankt tot dusver!!!

Groeten,

Bugsgunny

Als je liever met formules werkt, kan dat natuurlijk ook.
In het bijgevoegd bestand zijn de codes verwijderd en vervangen door formules.
De resultaten zijn hetzelfde.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan