Data transfer w98 <--> XP ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pete14

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Ik zou graag van een w98 machine data overpompen naar een XP machine. Voorheen gebruikte ik fastlynx maar die wil niet werken onder XP. Er is wel een trial versie maar die gaat maar tot 10 mb
Wie weet raad?

De nieuwe versie van Fastlynx 3.2 werkt met de volgende snelheden:

- USB transfers up to 900,000 bytes per second
- Parallel transfers up to 100,000 bytes per second
- Serial transfers up to 20,000 bytes per second

Je kunt op een andere manier gegevens overtanken van de ene pc naar de andere middels een netwerkverbinding. Afhankelijk van het traagste systeem (ISA-kaart) kan dit vanaf 1Mb/s tot (PCI-kaart) 100Mbs.

Maar hoe wil je die data dan overzetten. Via een netwerk of via een 2e HD in dezelfde PC. Want ik nsap je probleem niet. Je kunt toch gewoon via verkenner bijvoorbeeld de data kopieren als je een netwerk gebruikt. En als de ene FAT is en de andere NTFS werk je gewoon vanaf het NTFS systeem.

Nogmaals:
ik heb 2 pc's één XP en één W98 ; normaal doe ik dat met fastlynx. Alleen werkt het niet onder XP....

Ja das fijn. Maar waarom doe je het niet via de windows verkenner of windows commander (nu total commander). Dat kan toch net zo goed? En dan heb je geen speciaal programma nodig.

Ja da's heel fijn.
Maarre - hoe kan ik nou met de windowsverkenner 2 pc's besturen????
Ik word gek.....

Ah kijk dat wist ik dus niet dat je dat ook wilde. Ik ken dat programma fastlynx niet. Met remote administrator kun je ook PC's overnemen en er zit een file tranfer functie in.

Nog 1x: ik heb 2 pc's die ik dmv een fastlink kabel wil verbinden om zodoende data van een w98 naar een windowsXP machine te transporteren. Voorheen deed ik dat met fastlynx - alleen die krijg ik niet aan de praat onder XP. En de trialversie gaat niet verder dan 10mb.
Wie helpt?

Neem een ander soortige kabel...

Wat je wil kan gewoon niet... Of je moet de volledige versie kopen...

En wat is er mis met een directe kabelverbinding?

Groetjes,
Bennie

Opzich niks, maar je moet dan wel de juiste software gebruiken....

Ik wilde alleen maar aangeven dat er ook andere en betere oplossingen zijn voor een directe kabel verbinding....

Geplaatst door terbeest
Opzich niks, maar je moet dan wel de juiste software gebruiken....

Ik wilde alleen maar aangeven dat er ook andere en betere oplossingen zijn voor een directe kabel verbinding....

De software voor een directe kabelverbinding heeft Windows zélf in huis. Daar heb je dus geen ENKELE extra software voor nodig. Tja, wat je maar "beter" vindt ...

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan