Data uit 2 formulieren op 1 regel schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartiGoal

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Hai,

ik wil in access dmv van 2 verschillende invoer-formulieren 1 regel in mijn tabel volschrijven. De 2 formulieren zijn dmv een knop achter elkaar gezet. Nou is het zo dat de data die je in het eerste scherm invoert, zich herhaalt voor elke regel die je in het tweede scherm invoert. Op die manier hoef je dus maar 1 keer de data in te voeren, en niet bv 20x achter elkaar dezelfde data inkloppen. Op zich werkt alles wel, maar in mijn uiteindelijke tabel wordt de data van het eerste scherm op regel 1 weggeschreven, en de data van formulier 2 op regel 2. ze staan dus niet op dezelfde regel, terwijl dit wel zo zou moeten zijn. Weet iemand hier een oplossing voor?

In de code die van het ene naar het andere formulier springt moet een mechanisme zitten zodat access naar hetzelfde record in het tweede formulier springt als in het eerste formulier actief was.

De echte oplossing is volgens mij het normaliseren van de database. Gegevens die in verschillende records herhaald worden dienen volgens de regels te worden afgesplitst in twee verschillende tabellen.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan