• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data uit 3 verschillende kolommen verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikkoster

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2009
Hallo,

Ik zit met een probleem en kom er niet uit. Hopelijk kan hier iemand mij hier helpen.

Ik ben bezig met een database aan het maken, maar nu kom ik niet verder.
Wat ik wil is dat in tabblad (bijv Q-1083) data uit tabblad 1 van Q-1083 A en B automatisch wordt opgeteld.
Van kolom A de datums van 1 maand, een bepaalde waarde uit kolom B (bijv P018 Q1083A) (dit lukt nog) maar dan wil ik uit of D of E of F, enz weten hoe vaak dit is uitgevoerd en wil ik ook weten hoe vaak er 0 of >0 is gevonden.
Verder wil ik ook weten welke medewerker in welke kast heeft gewerkt, hoe vaak en hoeveel er 0 of >0 is gevonden.
Ik heb alleen de maand november van het bestand als bijlage bijgevoegd anders werd het bestand te groot.
Kan iemand mij helpen.

Bijlagen

Volgens mij wil je gewoon een draaitabel, dan kun je bijna alles uitlezen wat je wil.
Ga wel even puzzelen, want ik ben daar nog niet zo een ster in, mooie oefening dus :-)

Beste Erik,

Is dit iets?
Ik heb een hulpkolom toegevoegd met een aangepaste matrixformule, maar ik denk dat je beter een tabel kunt maken met alle voorkomende producten, en daarnaast de groep waartoe ze behoren. Dan kun je aan je tabel met data een kolom toevoegen en met VERT.ZOEKEN / VLOOKUP de groep erbij zetten.
In het voorbeeld heb ik een draaitabel gemaakt met bovenin in cel A1 het Paginagebied de kastengroep. Kies een groep, en zie dat de draaitabel direct bijgewerkt is voor alleen die producten die tot die groep behoren.
Ook heb ik kolom A met daarin de productiedatums gegroepeerd in de draaitabel.

Groeten,
Richard

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan