• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uit ander tabblad halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter erpee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

erpee

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Ik heb een voorbeeld (zoekvoorbeeld.xlsx) bijgevoegd met 2 tabbladen Zoeken en Data

Stel dat ik in de dropdown Piet selecteer, dan wil ik dat de output er uit ziet als op de afbeelding. Selecteer ik daarna een andere naam, moet de data natuurlijk wijzigen.
Screenshot_2.jpg

Ik heb het idee dat de oplossing ergens in horizontaal of verticaal zoeken ligt maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

Hopelijk weet iemand wat ik moet doen ...

Bekijk bijlage zoek voorbeeld.xlsx

Of zo
Code:
=INDEX(Data!$B$4:$D$14;MATCH(B5;Data!$A$4:$A$14;0);MATCH($B$4;Data!$B$3:$D$3;0))

Of zo
Code:
=INDEX(Data!$B$4:$D$14;MATCH(B5;Data!$A$4:$A$14;0);MATCH($B$4;Data!$B$3:$D$3;0))

Kun je iets specifieker zijn in waar ik dit neer moet zetten? Ben er erg benieuwd naar. :thumb:
Als ik dit van jou werkend krijg, kan ik bekijken welke versie (die van jou of van JanBG) beter werkt binnen mijn excelsheet.

@JanBG >> thanks, dit werkt mooi.

Kun je iets specifieker zijn in waar ik dit neer moet zetten?

Op de zelfde plek als waar mijn formule staat. En als je met de Nederlandse verzie van Excel werkt: MATCH=VERGELIJKEN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan