• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uit cel splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmen_4real

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Goedemorgen,

Cel D37 heeft als ingegeven waarde 7,1-7,9 (eis van minimale en maximale dikte van een tablet)
Dit is door een Operator zelf ingevuld.

Ik wil 7,1 van 7,9 splitsen, zodat ik een andere waarde (gemeten waarde) kan toetsen of deze binnen de 7,1 tot 7,9 valt.
Zodat 7,1 in een andere cel komt (M39) en 7,9 in de volgende (N39)
Liefst zonder VBA, enkel met een formule.

Maar ik grijp het niet voor elkaar, helaas :-(
Hulp is van harte welkom!

Bij voorbaat dank en met groet,

Tijmen

Voor het linkerdeel:

Code:
=LINKS(D37;VIND.SPEC("-";D37;1)-1)

Voor het rechterdeel:

Code:
=RECHTS(D37;LENGTE(D37)-VIND.SPEC("-";D37;1))

Uitgangspunt is wel dat de getallen worden gescheiden door een "-"

Laatst bewerkt:
Is tekst naar kolommen geen optie?

Dank je wel! De code werkt.
Nu wil ik de waarde uit O39 laten toetsen tussen de twee waardes:

=ALS(EN(O39>=M39;O39<=N39);"Ja";"Nee")

Bij een waarde (O39) van 7,4 zou dit een "Ja" op moeten leveren, maar ik krijg "Nee".
Is er iets fout in bovenstaande formule?

Ik zou geburiken ipl van [XML]=ALS(EN(O39>=M39;O39<=N39);"Ja";"Nee")[/XML]

dit: [XML]=ALS(O39>=M39;"Ja";"Nee")[/XML]

Je hebt maar twee uitgangspunten, de toetsing is of waar, dan Ja, of niet waar, dan nee.

Doordat je de tekst gesplitst heb, zijn de getallen die je ziet dus tekst. Met Tekst kan excel niet zoveel, dus die formule gaat zo niet werken.

je zult de cellen moeten converteren naar getallen.

Laatst bewerkt:
Ik heb de celeigenschappen veranderd in getal. Wanneer ik tussen N39 en M39 een testsom doe (*), dan werkt het prima.
Maar bij het gebruik van de formule die ik toonde, werkt dit dus nog steeds niet.

Ook het gebruik van een enkele toetsing, zoals ThatsMeTo zei, is niet genoeg. Wanneer een waarde binnen 7,1 en 7,9 valt, is deze goed. Erboven is teveel, eronder te weinig.

eigenschappen naar getal zetten is niet de oplossing, want het blijft nog tekst. je zal het echt moeten converteren.

Bijvoorbeeld door de cellen te kopieren en terug te plakken (Alleen waarden). daarna kan je converteren.

Laatst bewerkt:
Het splitsen van D37 lijkt me overbodig.

PHP:
=INT((O39-LEFT(D37;FIND("-";D37)-1))/(MID(D37;FIND("-";D37)+1;LEN(D37))-LEFT(D37;FIND("-";D37)-1)))=0

Laatst bewerkt:
en at als je van
Code:
=ALS(EN(O39>=M39;O39<=N39);"Ja";"Nee")
maakt
Code:
=ALS(EN(O39>=M39[COLOR="#FF0000"]*1[/COLOR];O39<=N39[COLOR="#FF0000"]*1[/COLOR]);"Ja";"Nee")

Werkt dat wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan