• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data uit kolommen groeperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo
ik zou een formule moeten hebben die als resultaat geeft wat je in kolom 1 van de meegestuurde sheet terugvindt...
ik kom er niet uit
Alvast heel erg bedankt

JP

Bekijk bijlage helpmij.xlsx

Laatst bewerkt:
Oeps, foute bestand.. Sorry hoor

heb het juiste in het originele bestandje gezet: Helpmij.xlsx

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp, maar....
Wat ik in het excel bestandje zette is maar een klein deeltje van een veel grotere worksheet.
Ik ben volop in deze worksheet data aan het toevoegen dus, hoeveel kolommen ik uiteindelijk zal hebben kan ik nu nog niet zeggen en is eigenlijk ook variable
Zoals jij het maakte moet ik nog een aantal kolommen toevoegen en dat kan ik niet... ik heb maar 1 lege kolom voorzien, die deze gegevens zou moeten bevatten (er lopen nog een aantal macro's in deze worksheet dus, kolommen bijmaken zou betekenen dat ik heel wat code moet aanpassen)

JP

Bedankt dat je gelijk al alle nodige info gegeven had, kwestie van niet een hoop gepuzzel onnodig te moeten doen. :(:(

sorry hoor, maar ik wist niet dat je aanpak zo zou zijn... mijn excuses

Met UDF?

Code:
Function CodeMaken(codes As Range)
    Set D = CreateObject("scripting.dictionary")
    D.RemoveAll
    For Each Cel In codes
        waarde = CStr(Cel)
        If waarde <> "" Then
            If Not D.Exists(waarde) Then
                D.Add waarde, 1

End If
        End If
    Next
    If D.Count <> 0 Then
        A = D.keys
        CodeMaken = A(0)
        For i = 1 To D.Count - 1
            CodeMaken = CodeMaken & "-" & A(i)
        Next i
    Else
        CodeMaken = ""
    End If

End Function

Hierbij dankbaar gebruik gemaakt van scripting dictionary die ik hier op het forum gevonden heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan