• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uit lijst met informatie opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basto

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2015
Ik ben bezig met een excel bestand waarin ik onder meer de onderhoud historie van producten wil bijhouden. In het bestand staan het serienummer, de eigenaar, datum van onderhoud en nog wat gegevens. Uit deze tabel wil ik graag op een overzichtelijke manier data halen.

Bijvoorbeeld: als ik een serienummer in typ of selecteer dan wil ik een lijst krijgen van alle werkzaamheden aan dit apparaat. Bij voorkeur gesorteerd op datum. Ook wil ik bijvoorbeeld de naam van een eigenaar kunnen intypen waarna ik een overzicht wil hebben van alle serienummers in het bezit van de eigenaar. In dit geval graag gesorteerd op serienummer.
Is dit mogelijk in excel?

Als bijlage een bestand waarin wat voorbeeld data staat.

Wie heeft tips om dit voor elkaar te krijgen?Bekijk bijlage Datalijst.xls

Dank Cobbe, dat lijkt prima te werken. Via aangepast kan ik ook een zoekterm (serienummer bijvoorbeeld) ingeven. Bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan