• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uit meerdere Excel bestanden halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KennyM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2018
Berichten
3
Dag allemaal,

Ik zit al een paar dagen met een probleem in Excel en met mijn gebrekkige kennis geraak ik er niet aan uit.

Het probleem is het volgende:

Tijdens het schooljaar maak ik per klas 4 rapporten. Voor elk rapport heb ik een apart Excelbestand aangemaakt met voor elke leerling een aparte sheet. Zie bijlage 'Rapport 4 voorbeeld TEST'. Dit heb ik ooit zelf in elkaar kunnen knutselen, maar verder dan dit geraak ik niet.

Wat ik nu graag zou doen is een ander Excelbestand maken waarin de gemiddeldes van elke leerling van elk rapport samen gegroepeerd worden (één sheet per leerling). Zie bijlage 'Rapport 4 totaal TEST'.

Ik zit al een paar dagen te zoeken, maar elke macro die ik lees op internet is Chinees voor mij. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bijkomend probleem: Elk jaar maak ik nieuwe rapporten aan (ik kopieer eigenlijk de oude, verander de naam van het bestand en de namen van de leerlingen). Ik hoop nu dat er een manier bestaat waardoor ik niet elk jaar een nieuw bestand moet aanmaken om de totalen te berekenen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Kenny

EDIT: Voor de bijlages, zie hieronder.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je wat vergeten ben te plaatsen, of ik zie het niet.
Niet dat ik een oplossing weet hoor.
 
Waarom niet vertrekken vanuit 1 excelbestand , met daarin alle gegevens voor de 4 periodes? Dit lijkt mij overzichtelijker en makkelijker te werken.
 
Dit ben ik nu inderdaad aan het maken voor volgende jaren. Voor de vorige rapporten kan ik het ook met de hand uitrekenen natuurlijk maar dit betekent wel een hoop tijdsverlies. Ik heb 40 leerlingen * 4 rapporten * 3 onderdelen. Dat zijn redelijk wat gemiddeldes ;-). Indien niemand een oplossing weet, doe ik het zo natuurlijk, maar een formule zou wel handig zijn.
 
Met de bestanden in dezelfde map

Code:
Sub VenA()
  c00 = "E:\Temp\"
  Application.ScreenUpdating = False
  Set fc = CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetFolder(c00).Files
    
  For Each f In fc
    If f.Path <> ThisWorkbook.FullName And Left(f.Name, 1) <> "~" Then
      With Workbooks.Open(f.Path)
        t = Split(f.Name)(1)
        For Each sh In Sheets
          If Left(sh.Name, 1) = "L" Then
            ar = Array(sh.[G17].Value, sh.[G30].Value, sh.[G38].Value)
            For j = 0 To UBound(ar)
              ThisWorkbook.Sheets(sh.Name).Cells(7 + j * 13, 7).Offset(t) = ar(j)
            Next j
          End If
        Next sh
        .Close 0
      End With
    End If
  Next f
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan