Data uit mysql database weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

danrik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hallo Helpmijers,

Ik ben bezig met een site bezig met mysql, de bedoeling is om inschrijvingen te registreren in die database.

Nu is het zo dat er best veel gegevens per inschrijving zijn. Ik wil dus graag dat als er een invoer gedaan is dat je dan in een tabel een aantal van die gegevens terug kan vinden, dit lukt prima.

Nu wil ik graag dat je dan in die tabel op een link kan klikken per onderdeel en dat er dan een popup of een andere pagina opent waar je alle gegevens van die ene inschrijving ziet.

Ook zou ik graag een pagina willen maken om een bepaalde ingave te bewerken aan de hand van een volgnummer dat automatisch wordt toegewezen bij de registratie.

Iemand een idee?
Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Welke programmeer taal wil je doen, zodra je een uniek item (vaak de id) heb kan je per regel als op halen via een where statement

select * from personen where id = 1

oke je moet dus per pagina het select maken

voorbeeld :
person.php?id= 1

Code:
$query = 'select * from person where id='.$_GET['id'])

of
$id = $_GET['id'];
$query = "select * from person where id=$id";

Je kan per rij aangeven naar welke pagina het dient te verwijzen
<a href = 'person.php?id=1')

ik weet niet welke framework je gebruik en hoe je pagins laat zien

http://www.survivalcraft.org/www/done.php Hier zie je de edit knop. als je er op drukt moet je naar de pagina edit.php (die nog niet bestaat) hij moet dan in de select hebben dat hij alleen dat bepaalde volgnummer gebruikt om data op te halen en te weergeven in de text boxes. maar hoe doe ik dat dan met variables? ik snap het niet echt

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je? De code? Dit wordt automatisch gedaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan