Hallo,
Momenteel hebben wij een SAP planning in Excel staan, dezee wordt automatisch iedere week ververst door SAP. De layout van dit bestand blijft dus hetzelfde. Nu staan in deze planning allerlei datums van wanneer de orders klaar moeten zijn, deze datums staan in kolom "V". Nu hebben wij een eigen planning in Excel gemaakt, waar wij de datums invullen zodra de order daadwerkelijk klaar is. Wij controleren nu handmatig de twee datums om er zo achter te komen of wij de order op tijd of te laat hebben afgeleverd.
Is het mogelijk om dit automatisch te laten doen door Excel. Het zijn dus twee bestanden en hij moet de informatie van het ene bestand controleren met het andere bestand.
Er staan een hoop andere datums in het SAP planning bestand, daarom staat er in kolom "Q" het Work Center, hier hoeven we alleen DATA2 en DATA te controleren. De rest is dus eigenlijk overbodig, helaas kunnen wij dit niet verwijderen uit de planning.
Ook moet het nummer gecontroleerd worden met het Sales Number wat in kolom "A" staat en het Item wat in kolom "B" staat.
Er zijn dus een aantal dingen die gecontroleerd kunnen worden voordat de daadwerkelijk datum gecontroleerd kan worden met het andere bestand.
Hieronder staan de ECHTE bestanden die wij gebruiken. Dit omdat het anders misschien niet te begrijpen is voor jullie. Ga hier dus a.u.b. vertouwelijk mee om!
Bekijk bijlage SAP PLANNING.XLS
Bekijk bijlage Planning Databoeken Nieuw.xlsx
De hoofdvraag is dus; Is het mogelijk dat de datums vanuit Planning Databoeken Nieuw.xlsx kolom "J" gecontroleerd kunnen worden met datums vanuit SAP PLANNING.XLS kolom "V". Wanneer kolom "J" later is dan kolom "V" moet kolom "J" een opmaak krijgen.
Ik kan begrijpen als iets niet helemaal duidelijk is, vraag gerust om meer uitleg!
Alvast heel erg bedankt.
Mark.
Momenteel hebben wij een SAP planning in Excel staan, dezee wordt automatisch iedere week ververst door SAP. De layout van dit bestand blijft dus hetzelfde. Nu staan in deze planning allerlei datums van wanneer de orders klaar moeten zijn, deze datums staan in kolom "V". Nu hebben wij een eigen planning in Excel gemaakt, waar wij de datums invullen zodra de order daadwerkelijk klaar is. Wij controleren nu handmatig de twee datums om er zo achter te komen of wij de order op tijd of te laat hebben afgeleverd.
Is het mogelijk om dit automatisch te laten doen door Excel. Het zijn dus twee bestanden en hij moet de informatie van het ene bestand controleren met het andere bestand.
Er staan een hoop andere datums in het SAP planning bestand, daarom staat er in kolom "Q" het Work Center, hier hoeven we alleen DATA2 en DATA te controleren. De rest is dus eigenlijk overbodig, helaas kunnen wij dit niet verwijderen uit de planning.
Ook moet het nummer gecontroleerd worden met het Sales Number wat in kolom "A" staat en het Item wat in kolom "B" staat.
Er zijn dus een aantal dingen die gecontroleerd kunnen worden voordat de daadwerkelijk datum gecontroleerd kan worden met het andere bestand.
Hieronder staan de ECHTE bestanden die wij gebruiken. Dit omdat het anders misschien niet te begrijpen is voor jullie. Ga hier dus a.u.b. vertouwelijk mee om!
Bekijk bijlage SAP PLANNING.XLS
Bekijk bijlage Planning Databoeken Nieuw.xlsx
De hoofdvraag is dus; Is het mogelijk dat de datums vanuit Planning Databoeken Nieuw.xlsx kolom "J" gecontroleerd kunnen worden met datums vanuit SAP PLANNING.XLS kolom "V". Wanneer kolom "J" later is dan kolom "V" moet kolom "J" een opmaak krijgen.
Ik kan begrijpen als iets niet helemaal duidelijk is, vraag gerust om meer uitleg!
Alvast heel erg bedankt.
Mark.