• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uitlezen vanaf een excelplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaitmight

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2018
Dag allen,

Ik beheer een planning voor projecten welke onderverdeeld worden onder medewerkers. Hierin plan ik een aantal weken voor uit om, door werkuren in te voeren in de planning om inzichten te krijgen hoeveel uren er aan een project besteed worden.
Zie simpele versie als bijlage waarbij 3 projecten voor een werknemer zijn ingevuld. (voorbeeld, op 6-1-2022 wordt er 8u gewerkt aan Project 1, op 7-1-2022 4u gewerkt aan Project 1 en 4u aan Project 3.)
Voor het gehele project is een kolom totale uren gemaakt die het aantal uren uitrekent wat aan het project wordt gewerkt.

Mijn vraag is om snel uit te lezen wat mijn verwachte omzet wordt voor regieprojecten is per maand. Is het mogelijk om de uren te tellen die tussen bepaalde datum valt? Dit moet dan alleen gebeuren voor de regie klussen, niet de offerte klussen.

Alvast dank.

Bijlagen

Ik zou een invoersheet maken, waarbij je alles dus in tabelvorm hebt.

Het projectoverzicht op weekniveau kan je middels een draaitabel maken.
En voor de statistieken kun je dan met de functie SOM.ALS of SOMMEN.ALS heel makkelijk de gegevens samenvatten die je in het invoersheet hebt staan.

Je kunt mijn voorbeeld bestand wel bekijken die ik in mijn vraag hier heb gesteld. Klik hier

Of je kunt middels een draaitabel, de uren van januari eruit filteren.

Hmm niet helemaal waar ik naar op zoek ben. Maar met mijn opzet qua planning is het niet mogelijk?

Code:
=SUMPRODUCT(($G$4:$AJ$6)*($B$4:$B$6="regie")*($G$3:$AJ$3<=DATE(2022;MONTH(A9&1)+1;0))*($G$3:$AJ$3>=DATE(2022;MONTH(A9&1);1)))
Ik denk dat het hiermee lukt.

Bijlagen

zoiets ???

EDIT : Popipipo was iets sneller en heeft ook regie erbij gesleurd en gemaakt dat bv. januari 2023 niet meegeteld werd ..., maar anders hetzelfde idee.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan