martijnbos
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 dec 2010
Beste allemaal,
Met onderstaande code lees ik data uit een aantal Excel sheets op een bepaalde locatie.
Dit werkt prima, aangezien de sheets maar 1 werkblad hebben en de date daarop staat.
Nu wil ik deze code ook gebruiken om data uit te lezen, maar dan data van een 4e tabblad. De data die ik wil uitlezen is A1 tm J1. De naam van dit 4e blad is "rapport".
Heb gisteren uren zitten knutselen, maar zonder resultaat. Iemand enig idee hoe dit simpel aan te passen is. Moet je bv bij openen Excel sheet met code naar het 4e blad gaan of kan je zonder deze actie kopieren en plakken?
Alvast dank voor jullie reactie.
Met onderstaande code lees ik data uit een aantal Excel sheets op een bepaalde locatie.
Dit werkt prima, aangezien de sheets maar 1 werkblad hebben en de date daarop staat.
Nu wil ik deze code ook gebruiken om data uit te lezen, maar dan data van een 4e tabblad. De data die ik wil uitlezen is A1 tm J1. De naam van dit 4e blad is "rapport".
Heb gisteren uren zitten knutselen, maar zonder resultaat. Iemand enig idee hoe dit simpel aan te passen is. Moet je bv bij openen Excel sheet met code naar het 4e blad gaan of kan je zonder deze actie kopieren en plakken?
Alvast dank voor jullie reactie.
Code:
Sub Verzamel()
Dim objFSO As Object, objFolder As Object, objFile As Object
Dim iRow As Long
iRow = 1
Dim arrVar() As Variant
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder("H:")
For Each objFile In objFolder.Files
If Right(objFile, 4) = "xlsm" Then
Application.EnableEvents = False
Application.DisplayAlerts = False
Workbooks.Open Filename:=objFile.Name
ActiveWorkbook.Worksheets(1).Range("A1:J1").Copy
ThisWorkbook.Activate
Cells(iRow, 1).Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, _
Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False
Workbooks(objFile.Name).Close SaveChanges:=False