Hallo,
ik heb een simpele vraag waar ik op andere forums geen duidelijk antwoord op kan krijgen, dus ik probeer het nu hier:
ik heb een eigen SQL 2005 server met hierop 2 databases.
Beide databases zijn beveiligd met een gebruikersnaam en login op basis van SQL server authenticatie.
Ik wil een tabel 1 in database A updaten aan de hand van gegevens table 2 in database B d.m.v. een stored procedure met hierin een statement a la:
Insert into database1.tbl1(col1, col2...)
Select col1, col2,...
from database2.dbo.tbl2 s LEFT JOIN database1.tbl1 d
on s.keycol = d.keycol
where d.keycol is null
Ik heb e.e.a. nageplozen en krijg de indruk dat ik het via een "linkedserver" kan doen of ook anders. Ik wil dus geen gebruik maken van BCP o.i.d.
Als ik de bovenstaande query draai, krijg ik een dergelijke melding:
Msg 916, Level 14, State 1, Line 1
The server principal "SQLgebruikersnaam" is not able to access the database "database2" under the current security context.
Help!
Kan iemand me uit de brand helpen?
Alvast bedankt.
ik heb een simpele vraag waar ik op andere forums geen duidelijk antwoord op kan krijgen, dus ik probeer het nu hier:
ik heb een eigen SQL 2005 server met hierop 2 databases.
Beide databases zijn beveiligd met een gebruikersnaam en login op basis van SQL server authenticatie.
Ik wil een tabel 1 in database A updaten aan de hand van gegevens table 2 in database B d.m.v. een stored procedure met hierin een statement a la:
Insert into database1.tbl1(col1, col2...)
Select col1, col2,...
from database2.dbo.tbl2 s LEFT JOIN database1.tbl1 d
on s.keycol = d.keycol
where d.keycol is null
Ik heb e.e.a. nageplozen en krijg de indruk dat ik het via een "linkedserver" kan doen of ook anders. Ik wil dus geen gebruik maken van BCP o.i.d.
Als ik de bovenstaande query draai, krijg ik een dergelijke melding:
Msg 916, Level 14, State 1, Line 1
The server principal "SQLgebruikersnaam" is not able to access the database "database2" under the current security context.
Help!
Kan iemand me uit de brand helpen?
Alvast bedankt.