• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data validatie + =INDIRECT + nog variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellewijsneus

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2014
Collega Excellers,

Ik ben bezig met een leveranciers-/offerteoverzicht.

Allereerst heb ik in het tabblad "validaties" een paar lijsten gedefinieerd, voor zowel een normale datavalidatie als een =INDIRECT() formule.

Het tabblad "leveranciers":
Hier maak ik zelf een overzicht van leveranciers en geef in kolom A aan bij welke groep deze leverancier hoort (datavalidatie).

Het tabblad "offertes":
Hier wil ik een overzicht krijgen van alle offertes die wij ontvangen.
In kolom A kies ik (net als bij tabblad "leveranciers") de groep.
In kolom B kies ik het onderdeel dat bij de groep hoort middels de datavalidatie en =INDIRECT() formule.

Nu wil ik in kolom C ook een datavalidatielijst, maar nu van de leveranciers, waarvan kolom A (groep) op tabblad "leveranciers" hetzelfde is als de groep gekozen in "offertes".
Daarnaast zouden dan alle verdere gegevens automatisch ingevuld moeten worden.

Hier mijn voorbeeldbestand Bekijk bijlage datavalidation+extra.xls

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Wanneer mogelijk compatible met Excel 2003... Wanneer niet, is 2010 ook geen probleem.

Alvast bedankt.

Elle

Elle
Volgens mij kan dat niet zoals jij dat wil, er staan geen onderdeel in je databank van leverenciers om te kunnen vergelijken

De datavalidatie van cel C4 wordt samengesteld adhv van de inhoud van de cel in de A-kolom.
Staat er in de cel ALGEMEEN dan verschijnen in de datavalidatie de bedrijven die onder "ALGEMEEN" vallen.
Wordt er een bedrijf geselecteerd in de datavalidatie dan verschijnen in de cellen ernaast de bijbehorende gegevens.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

WOW! Roncancio....

Dit is precies wat ik bedoelde...
Ik ga eens kijken met welke formules etc. je dit voor elkaar hebt gekregen.

Ik dacht dat ik goed met excel was... :o

Super bedankt. Ik ga ermee aan de slag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan