• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

isis0608

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Goedenavond beste mensen,

Ik probeer een data validatie voor elkaar te krijgen waarbij je in een cel op een bepaalde wijze een dossier nummer mag invoeren.
Een dossier nummer bestaat uit totaal 8 cijfer waarbij tussen de 2e en 3e cijfer een punt (.) is. Dus zo. 12.012300

Zonder het punt en de nullen lukt het me wel maar dat punt en de nullen, ik heb op internet gezocht maar heb helaas geen oplossing kunnen vinden.
Kunnen jullie mij ajb helpen.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Mvg,
isis0608

Bijlagen

Het gaat dus om de punt en de nullen? Wat is de eis voor de nullen dan? Altijd 2 aan het eind?

????
Code:
=deel(a1;3;2)=".0"

Het gaat dus om de punt en de nullen? Wat is de eis voor de nullen dan? Altijd 2 aan het eind?

Er zijn geen eisen.
Het is nummer dat opeenvolgend chronologisch wordt geregenereerd door het systeem.

İk heb bewust een nummer met nullen gekozen omdat die bij Excel wordt weggelaten.

Mvg
isis0608

Je hebt vergeten een = teken voor de validatie formule te zetten
En misschien moet de komma nog veranderd worden naar een puntkomma.

Code:
=AND(MID(M4;3;1)=".";LEN(M4)=9)
Misschien werkt deze datavalidatie formule

Goedemorgen,

@HSV. Mbt: =deel(a1;3;2)=".0"
Ik begreep die even omdat ik met de Engelse versie werkt. Opgezocht op internet. Ik hoop dat ik het gevonden hebt. Ik heb het als validatie in cel M3 gezet maar validatie werkt niet.
Als ik iets goed hebt gedaan, laat me ajb weten.

@Popipipo. Mbt: =AND(MID(M4;3;1)=".";LEN(M4)=9)
Zie cel m18. Geeft wel "True" aan maar het formaat is anders dan bij cel m15.
Bekijk bijlage Excel bestand dossiers nrs data validatie -3.xlsx

Alvast bedankt.
Mvg,
isis0608

Goedemorgen,

Een dossiernummer bestaande uit 8 cijfers met een punt tussen de tweede en de derde cijfer.
of dat een tekst of getal is, is niet van belang zolang ook nullen getoond worden.

Alvast bedankt.
Mvg,
isis0608

Goedemiddag,

Ja, precies wat ik bedoel.

Hartstikke bedankt voor jullie medewerking.

Als er nog websites die jullie kunnen aanraden om dit soort zaken (beter) te begrijpen, laat me ajb weten.

Mvg
isis0608

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan