• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data Valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagle550

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Berichten
45
Hoe kan ik data op meerdere tabbladen valideren zodat je nooit het zelfde in kan vullen dus het moet uniek. Weet wel dat je met deze formule ( =AANTAL.ALS($J$1:$J$300;J1)<=1 ) kan gebruiken voor op 1 tabblad maar hoe op meerdere tabladden en alles in 1 selectie. Deze vraag vloeit trouwens uit het onderwerp van mij "doorverwijzing naar plaats" maar dacht vraag deze vraag wel ff apart.

greetse
 
Laatst bewerkt:
=MAX(AANTAL.ALS(bereik1;J1);AANTAL.ALS(bereik2;J1);AANTAL.ALS(bereik3;J1))<=1

Werkt dit?

Maak eerst de 3 benoemde bereiken aan.
 
Laatst bewerkt:
Uhm tot nu toe werkt het niet het was denk ik ook de bedoeling om deze formule in data validiatie invullen? Maar het probleem is dat je in data valideren geen verwijzingen mag maken naar andere werkbladen. Het zit zo. Ik heb in "Blad1 Kolom k", "Blad2 Kolom k", "Blad3 kolom i" gegevens staan en ik wil die gevenens valideren. Maar in die 3 kolomen mag dus nooit het zelfde staan. Dus er moet altijd iets unieks staan. Voorbeeld als in "blad1 kolom K" "Kees" staat mag dus in die andere 2 kolomen op blad 2 en 3 dus geen "Kees" voor komen. Hoop dat het duidelijk is en dat je me kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
De vraag is al opgelost zie het onderwerp "Doorverwijzing naar plaats"
:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan