Ik heb een sheet waarin de boekhouding is opgenomen van onze vereniging.
In het tabblad 'totaal' worden alle inkomsten en uitgaven genoteerd. Vervolgens worden per grootboeknummer ook nog de gegevens in het juiste tabblad ingevuld. Dit moet makkelijker kunnen!
Mijn idee is door middel van een VB Macro ervoor te zorgen dat
1. alle tabbladen worden leeggehaald (behalve 'totaal')
2. de data vanuit tabblad 'totaal' wordt gekopieerd naar het juiste tabblad
Bijgevoegd mijn sheet, waarin alleen de uitgaven zijn opgenomen ivm de privacygevoeligheid van de inkomsten gegevens.
Op basis van het grootboeknummer (kolom H) moet de gegevens uit de kolommen F, G, I en J worden overgezet naar de kolommen E, F, G en H van het juiste tabblad (dus: grootboeknummer 3, moet naar tabblad 3 etc.)
Ik ben goed in Excel, maar VB is niet mijn ding. Ik kom dan ook niet verder dan dit:
----------------------------
-------------------------------
Wie o wie kan mij hierbij helpen?Bekijk bijlage Boekhouding_test.xlsxBekijk bijlage Boekhouding_test.xlsx
In het tabblad 'totaal' worden alle inkomsten en uitgaven genoteerd. Vervolgens worden per grootboeknummer ook nog de gegevens in het juiste tabblad ingevuld. Dit moet makkelijker kunnen!
Mijn idee is door middel van een VB Macro ervoor te zorgen dat
1. alle tabbladen worden leeggehaald (behalve 'totaal')
2. de data vanuit tabblad 'totaal' wordt gekopieerd naar het juiste tabblad
Bijgevoegd mijn sheet, waarin alleen de uitgaven zijn opgenomen ivm de privacygevoeligheid van de inkomsten gegevens.
Op basis van het grootboeknummer (kolom H) moet de gegevens uit de kolommen F, G, I en J worden overgezet naar de kolommen E, F, G en H van het juiste tabblad (dus: grootboeknummer 3, moet naar tabblad 3 etc.)
Ik ben goed in Excel, maar VB is niet mijn ding. Ik kom dan ook niet verder dan dit:
----------------------------
Code:
Sub Overzetten()
Dim x As Long
Dim y As Long
Dim c As Variant
x = Sheets("totaal").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).row
y = 6
For Each c In Sheets("totaal").[H5:H1000]
If c = 3 Then
Sheets("3 Sinterklaas").Rows(y).Columns(5).Value = Sheets("totaal").ActiveCell.offset(0,-2)
y = y + 1
End If
Next c
Sheets("Totaal").Select
End Sub
Wie o wie kan mij hierbij helpen?Bekijk bijlage Boekhouding_test.xlsxBekijk bijlage Boekhouding_test.xlsx
Laatst bewerkt door een moderator: