• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data van één sheet overbrengen naar meerder sheets op basis van waarde van een cell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sneezz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Ik heb een sheet waarin de boekhouding is opgenomen van onze vereniging.

In het tabblad 'totaal' worden alle inkomsten en uitgaven genoteerd. Vervolgens worden per grootboeknummer ook nog de gegevens in het juiste tabblad ingevuld. Dit moet makkelijker kunnen!

Mijn idee is door middel van een VB Macro ervoor te zorgen dat
1. alle tabbladen worden leeggehaald (behalve 'totaal')
2. de data vanuit tabblad 'totaal' wordt gekopieerd naar het juiste tabblad

Bijgevoegd mijn sheet, waarin alleen de uitgaven zijn opgenomen ivm de privacygevoeligheid van de inkomsten gegevens.
Op basis van het grootboeknummer (kolom H) moet de gegevens uit de kolommen F, G, I en J worden overgezet naar de kolommen E, F, G en H van het juiste tabblad (dus: grootboeknummer 3, moet naar tabblad 3 etc.)

Ik ben goed in Excel, maar VB is niet mijn ding. Ik kom dan ook niet verder dan dit:

----------------------------
Code:
Sub Overzetten()

Dim x As Long
Dim y As Long
Dim c As Variant

x = Sheets("totaal").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).row
y = 6

For Each c In Sheets("totaal").[H5:H1000]

If c = 3 Then
    Sheets("3 Sinterklaas").Rows(y).Columns(5).Value = Sheets("totaal").ActiveCell.offset(0,-2)
    y = y + 1
End If

Next c
Sheets("Totaal").Select
End Sub
-------------------------------

Wie o wie kan mij hierbij helpen?Bekijk bijlage Boekhouding_test.xlsxBekijk bijlage Boekhouding_test.xlsx

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Sneezz,

VB is niet je ding, dan vooral niet in VB werken. VB werkt mooi, maar is minder inzichtelijk dan Excel. Je kunt codes laten lopen en administratief grote fouten maken, zonder dat je er erg in hebt.

Ik heb het sheet aangepast en gebruik alleen formules in een aantal hulpkolommen.

Groet,
Jeroen

Bekijk bijlage Boekhouding_test(1).xlsx

Wow Jezet/Jeroen,

Dat is snel en het lijkt idd precies te doen wat ik wilde. Ik ga nog ff verder uitwerken en testen of alle gevallen nu goed gaan, dan kan ik het ook voor de inkomsten gaan invullen. Ben benieuwd, gaat me iig een hoop werk schelen

Tnx!

Hoi Sneezz,

Een belangrijke fout die je kunt maken is dat je in M2 niet het juiste grootboeknummer zet.

Verder is er een (theoretische) beperking van max 999 rekeningen per grootboeknummer (leek mij meer dan voldoende).

Groet,
Jeroen

999 Zou idd meer dan genoeg moeten zijn, als we daar bovenuit gaan komen hebben we ineens een heel ander probleem ;-)

Nogmaals dank!

Nieske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan