data van contacten niet automatisch naar agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Besturingssysteem
Win 365
Office versie
Office 365
Ik heb nog nooit verjaardagen e.d. in de agenda van mijn diverse Outlook versies geplaatst want dat gebeurde altijd automatisch vanuit de contactpersonen mits voorzien van verjaardagen en speciale datums.

Om diverse redenen heb ik mijn contacten nogal eens heen en weer geschoven tussen diverse nieuw aangemaakte mappen met contactpersonen bij al die gelegenheden werden alle datums opnieuw aan de agenda toegevoegd. Met als resultaat dat ik tot gisteren alle verjaardagen en speciale data viervoudig in de agenda had staan. Om die ellenlange lijst niet handmatig te moeten opschonen heb ik hem totaal leeggemaakt. Vervolgens mijn contacten allemaal weer eens heen en weer gekopieerd en dan staan alle data voortaan in enkelvoud in de agenda. Nee dus! Typisch Microsoft. Jaren gaat iets goed en ineens om duistere redenen niet meer. Daar heb ik nog wel een ander treurig voorbeeld van, maar nu even niet.

Wat is er veranderd sinds vroeger. Ik gebruik sinds een halfjaar imap accounts ipv pop3. Daarin worden contactpersonenmappen niet offline gesynchroniseerd maar dat hindert niet. In het .ost bestand worden ze alleen op deze pc opgeslagen. Voor mij een bruikbare situatie.

Ik heb nog een oud .pst bestand op de reservebank en daar heb ik m'n contacten naartoe gekopieerd in de verwachting dat de agenda daar wel bijgewerkt zou worden om ze dan te kopiëren naar m'n agenda in het .ost bestand, maar nope. Dit probleem is dus niet eigen aan ost of pst. Is het een rot geintje van Outlook 2013. Ik heb op m'n andere PC een licentie voor Outlook 2010 maar dan moet ik het weer installeren.

Hoe krijg ik die data weer in de agenda.

Wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan