Beste Edmoor,
in bijlage stuur ik je mijn xlsm, waarin de macro staat.
Bekijk bijlage verzameldoc.xlsm
En mijn vragen + bijkomende info mbt brondocumenten
Nogmaals hartelijk dank voor je hulp
Sub InfoUitAndereDocs()
'
' InfoUitAndereDocs Macro
'
‘
Hoe kan ik aangeven welk document ik heb geopend? Het document staat op "R:\Property Consultants\PIPELINE\PL\PL.xlsm"
Is volgende lijn noodzakelijk? Of is de daaropvolgende lijn “Range("A18:CY1017").Select” voldoende?
Application.Goto Reference:="R1017C103"
Range("A18:CY1017").Select
Range("CY1017").Activate
Selection.Copy
Windows("verzameldoc.xlsm").Activate
Range("A10").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
False, Transpose:=False
Application.CutCopyMode = False
ActiveWorkbook.Save
In volgende lijn wordt het eerste input document gesloten. Maar hoe kan ik aangeven welk document wordt gesloten?
ActiveWindow.Close
Hoe kan ik aangeven welk document ik heb geopend? Het document staat op "R:\Property Consultants\PIPELINE\AS\AS.xlsm"
Is volgende lijn noodzakelijk? Of is de daaropvolgende lijn “Range("A18:CY1017").Select” voldoende?
Application.Goto Reference:="R1017C103"
Range("A18:CY1017").Select
Range("CY1017").Activate
Selection.Copy
Windows("verzameldoc.xlsm").Activate
Application.Goto Reference:="R1010C1"
Range("A1010").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
False, Transpose:=False
Application.Goto Reference:="R1C1"
Application.CutCopyMode = False
ActiveWorkbook.Save
In volgende lijn wordt het tweede input document gesloten. Maar hoe kan ik aangeven welk document wordt gesloten?
ActiveWindow.Close
End Sub
Bijkomend: in realiteit copier ik uit 12 documenten steeds de info van A18:CY1017 en paste de waarde in eenzelfde tab in mijn doeldocument. De 1e keer wordt dit gecopieerd naar cel A10, de 2e keer naar cel 1010, de 3e keer naar cel 2010 en zo steeds 1000 lijnen verder.
Is het verstandig om dit meteen in 1 document te doen?
OF beter telkens vanuit 1 brondocument naar 1 tab in doeldocument? En dit 12 x doen. En dan een macro om de info uit die 12 tabs te verzamelen?