Data van oude hardeschijf behouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

REFLEXOR

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
Hallo Helpmij,

Ik heb recent een nieuwe hardeschijf aangeschaft omdat ik meer ruimte wil.

Ik heb erg veel data op mijn oude hardeschijf heb staan die ik niet kwijt wil en ik heb nergens een USB Stick die groot genoeg is en ook geen externe hardeschijf.

Op mijn oude hardeschijf staat ook Windows 7 etc. geinstalleerd en mijn vraag aan jullie was of het mogelijk is om de nieuwe hardeschijf er in te zetten, samen met de oude hardeschijf, om Windows daarna te installeren op de nieuwe hardeschijf, en dat ik daarna nog steeds op mijn oude hardeschijf kan (desnoods om alle data eraf te halen en op de nieuwe te zetten.)? Ik heb ook maar 1 licentie van Windows 7 dus ik weet niet of dit mogelijk is.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
de nieuwe installeren als master en win 7 op installeren, de oude er gewoon bijhangen als slave.
De oude kan je dan gewoon gebruiken als data-opslag en je hebt toegang tot alle bestanden die er opstaan.

Als aanvulling op DeJean. Je zou de volgende stappen kunnen doorlopen:

-Zet de nieuwe schijf in de computer (de oude verwijderen)
-Installeer Windows
-Na installatie kun je de oude schijf (al dan niet tijdelijk) in je computer erbij plaatsen
-De data is nu benaderbaar. De oude Windows kun je, als alles naar tevredenheid werkt, verwijderen
-Zou kunnen zijn dat je via het tabblab 'rechten' nog eigenaar moet worden van je bestanden om ze echt te kunnen gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan