• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data van SQL server importeren mbv filters

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaarie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Helpers,

Wie o wie kan mij helpen met een, bij voorkeur, gratis tool voor het importen van data van de SQL server?
In deze tool moet ik wel een filter kunnen aangeven op een kolom en de kolommen moeten te selecteren zijn.

Voor 'gegevensverbinding' met de SQL server zijn de tabellen te groot plus dat ik de data eerst moet kopiëren naar een 'bron' bestand eer ik het kan bewerken. PowerPivot is wat dat betreft wel een goed alternatief, maar hekel het feit dat deze tabellen niet automatisch ververst kunnen worden.

Iemand een goede suggestie hiervoor?

Laatst bewerkt:
Gaat het om een bepaalde database zoals Oracle, Sybase of Navision in SQL Server?

Het gaat inderdaad om een Navision database op SQL server.

Ok, daar kan ik je wel aan helpen maar dan gaat het om het commerciële tool dat wij er voor leveren. Gratis is dat dus niet maar dan kan je wel precies wat je wilt. Het is een reporting tool voor Dynamics Navision en Dynamics AX dat wij zelf ontwikkelen en wereldwijd leveren. Daar mag ik hier uiteraard geen reclame voor maken dus neem even per mail contact met me op als je er meer over wilt weten.

Dit loopt inmiddels naar beider tevredenheid :)

Wie in dit forum heeft nu iets aan deze draad ?

Niemand verder eigenlijk. En ik wil best vertellen wat er is gebeurd maar dat zou reclame maken voor een eigen product zijn. Wat mij betreft is spaarie uiteraard vrij om dat wel te doen :)

Ik heb contact gehad met edmoor betreffende een add-in tool genaamd ExSION. Wij gebruikte deze tool al, maar bood (tot op heden) niet de gewenste uitkomst.
Aangezien het gaat om een op licentie verkrijgbare tool was het zonde van de licenties om hiermee verder te gaan. Echter heeft edmoor mij op de mogelijkheden gewezen die deze tool te bieden heeft waardoor dit weer heel interessant wordt voor ons.

ExSION is een tool waarmee je simpel, snel en efficiënt data kan ophalen o.b.v. filters uit je SQL database. De kolommen kan je onafhankelijk selecteren dus er komt geen ongewenste rotzooi mee waar zo'n tabel grotendeels uit bestaat.

Laatst bewerkt:
Kunnen we in VBA datzelfde niet met ADO ?

Alleen als je dan ook "Navision" spreekt. Bovendien gebruikt dit tool de in Navision ingestelde toegangs- en beveiligings instellingen.
Daarnaast ondersteunt het alle Navision versies van versie 2.6 t/m 2015, inclusief de Navision Native databases en Office 2003 t/m de komende Office 2016.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan