• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data van worksheet bij wijzigen status naar ander worksheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gosee

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hi vrienden,

Kan iemand mij opweg helpen om mijn probleem op te lossen.
Ik heb een excel bestand met 3 of 4 worksheets.
Op sheet 1 heb ik basisgegevens staan en als laatste een kolom met status.
Als de status van een regel wijzigt van prospect naar aangemeld wil ik die betreffende regel verplaatsen van sheet prospect naar sheet aangemeld.
Als vb een bestandje

Wie wil en kan me blij maken.

Dank je wel vast

Bijlagen

Probeer deze eens:
Bekijk bijlage vb_helpmij.xlsm

Dit staat nu achter het werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Dim LastRow As Long

If Target.Column = 3 And Target.Row > 1 Then
        If Target = "aangemeld" Or Target = "itcontact" Then
            With Sheets(Target.Value)
                LastRow = .Cells(.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
            End With

Rows(Target.Row).Copy Destination:=Sheets(Target.Value).Range("A" & LastRow + 1)
            Rows(Target.Row).EntireRow.Delete
        End If
    End If
End Sub

Het zou ook kunnen met een knopje die alle regels ineens behandeld.
Let ook bij de naamgeving van je bladen op het verschil tussen hoofd- en kleine letters.
Ik heb Itcontact nu gewijzigd in itcontact.

Laatst bewerkt:
Ohh dit ziet er vet uit, dank je wel edmoor

stel dat ik op het tabblad aangemeld ook zo iets wil, bijv van aangemeld naar uit moet ik dan (uiteraard de code iets herschreven) ook zo private sub toevoegen aan de sheet aangemeld?

Het is inderdaad een Event routine die wordt geactiveerd door een gebeurtenis op het werkblad. Als je op het andere werkblad ook zoiets wil doen heeft deze z'n eigen Event routine nodig.

Laatst bewerkt:
Ok dan. Well done! :thumb:

Het kan ook met een gebeurtenis die voor alle werkbladen werkt in de codemodule van het werkboek.:

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)

End Sub

PS.@Ed Het zou ook kunnen met een knopje die alle regels ineens behandelt.

Het kan ook met een gebeurtenis die voor alle werkbladen werkt in de codemodule van het werkboek.:

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)

End Sub

PS.@Ed Het zou ook kunnen met een knopje die alle regels ineens behandelt.

Thanx misschien is dit wel handiger :d

Bedoel je dan dan ik een macro maak die ik aan een knop connect?
Maar kan ik dan de coding in de subroutine overnemen (dus niet als private worskheet cq workbook)
of moet ik een knop definieren en die toewijzen aan aan de private worksheet/workbook? en hoe doe ik dat dan?

Bij een gebeurtenis heb je geen knop nodig, de gebeurtenis is de 'trigger'

Bij een gebeurtenis heb je geen knop nodig, de gebeurtenis is de 'trigger'

snb ik begrijp je :D
alleen wat bedoel je dan met dit : PS.@Ed Het zou ook kunnen met een knopje die alle regels ineens behandelt.

Die PS aan mij was voor m'n taalfout ;)

Die PS aan mij was voor m'n taalfout ;)

Ja ik zag dat de t in het rood stond :D

echter je had het ook over een knopje die alle regels ineens behandelt, wat bedoel je daarmee ?
dit?
Bedoel je dan dan ik een macro maak die ik aan een knop connect?
Maar kan ik dan de coding in de subroutine overnemen (dus niet als private worskheet cq workbook)
of moet ik een knop definieren en die toewijzen aan aan de private worksheet/workbook? en hoe doe ik dat dan?

Je kunt meerdere regels selecteren en dan op een zelf aan het werkblad toegevoegde knop drukken waar de code achter zit die de geselecteerde regels ineens kopiëert naar het andere blad.

De reeds getoonde code kan je daar niet maarzo voor gebruiken.

Je kunt meerdere regels selecteren en dan op een zelf aan het werkblad toegevoegde knop drukken waar de code achter zit die de geselecteerde regels ineens kopiëert naar het andere blad.

De reeds getoonde code kan je daar niet maarzo voor gebruiken.

Oh oke, dan hou ik het zo, ik vind het briljant werken nogmaals hartelijk dank. Je hebt me blij gemaakt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan