• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data vergelijken en samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dlachmeijer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2019
Een goedemiddag,

Ik ben net begonnen in mijn nieuwe functie en één van de randzaken zijn excel lijsten maken ter beoordeling c.q. uitvoering.
Na een tijd zelf het geprobeerd (en het internet) geraadpleegd te hebben (zonder succes), hoop ik dat iemand mij hierbij kan helpen.

Het gaat om het volgende:
Er worden losse lijsten aangeleverd (ongeveer 2100 rijen per stuk) die, op kolom niveau, onderling een overeenkomst hebben (bijv. Identity-User) - zie bijlage.

• Lijst1 heeft meerdere gelijke Identities (meerdere informatie velden per een persoon).
  • Lijst2 heeft unieke Identities met extra informatie.

Bestaat er een formule/Macro (VBA) die in beide werkbladen checkt en bij een match alle achterliggende informatie (in de betreffende rij) op Lijst1 in een nieuwe kolom samenvoegt?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Daniel

Bijlagen

Heb je al naar de functie VERT.ZOEKEN() gekeken?

Wat ga je daarna met de info doen? Maak om te beginnen beide lijsten eens op als tabel (Start tab, opmaken als tabel). Dan kan je later eenvoudig bijvoorbeeld een draaitabel maken die beide tabellen combineert.

Beste VenA en jkpieterse,

Bedankt voor de informatie. Ik ga kijken wat ik hier mee kan.
De bedoeling is dat er na deze toevoeging gefilterd kan worden op accounts die disabled moeten gaan worden.

Ps. echter moet de informatie, die in Blad2 staat en niet in Blad1, wel gekopieerd worden naar het betreffende account (dus in een nieuwe kolom)

mvg,
Daniel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan