Data verloren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twan0330

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Ik heb een backup gemaakt van een computer met Ghost.
Nadat ik de installatie had voltooid wilde ik de backup terug zetten.
Halverwege stopte deze en zag geen enkele pc de (externe schijf) meer.
De pc gaf aan dat de schijf alleen nog maar gebruikt kon worden door deze te formateren.
Dit heb ik toen ook gedaan, maar de data is dus weg.

Weet iemand een programma waarmee ik de Ghost file/image zou kunnen terug vinden/zetten?

Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen, alleen doet hij een uur over de eerste 20%, en 3 uur over de 21 ste %.
Maar ik ga het nog eens proberen.

waarschijnlijk is die schijf een RAW geworden.
Probeer GetDataBack eens, daar heb ik van zo'n wel eens alles gered.
Let op er is een versie voor FAT32 en NTFS, die je moe weten hoe jouw schijf wa geformatteerd.
GDB verandert niks aan die schijf, je moet alleen ergens anders ruimte genoeg hebben om de geredde bestanden weg te schrijven.
Ga je met tools aan de slag die de schijf gaan veranderen.. dan MOET je eerst een kloon maken van die probleemschijf.

Laatst bewerkt:
Ik krijg bij GetDataBack verschillende errors, en bij 24% doet deze ook niet meer..
Ziet er slecht uit.

Ik heb het via de Recovery wizard geprobeerd, deze scant (gelukkig) wel heel de schijf maar zonder resultaat.
Het grote nadeel is dat de backup maar 1 bestand is, maar dit valt niet te vinden...

Laatst bewerkt:
Vraag mij af of de schijf een volledige format heeft gehad of een snelle, bij de laatste kun je de partitietabellen herstellen door TestDisk te gebruiken, spartaans tooltje wat heel veel kan alleen de meeste mensen wensen zich er niet in te verdiepen.
Ben geen "expert" maar wel tientallen schijven weten te repareren met deze tool.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Bij documentation vind je vrijwel alle voorbeelden al zei het summier, mocht je ermee aan de slag willen, screenshots zijn dan zeer handig van alle handelingen en zolang je geen "write" gebruikt gebeurt er niets met de schijf.

De schijf heeft een snelle format gehad, ik ben nu het programma aan het proberen maar weet niet of het gaat lukken. Ik krijg op ten duur een melding: Geen backup gevonden

Je zou de screenshots eventueel hier kunnen plaatsen, die melding kun je via diverse manieren verkrijgen.

Je hebt quick en deeper search gebruikt?

Ik ben nu de deeper search aan het proberen, zodra ik meldingen krijg plaats ik ze hier!

Daar ben ik weer.
Ik heb met vele programma's (hopelijk) iets terug gevonden.
Nu heb ik uiteindelijk een map weten te restoren van 111 GB.
Alleen zijn dit 60 .SWF bestanden, in plaats van de enkele Ghost image file die als enigste op de schijf stond.
Heeft iemand een idee of deze bestanden te converten/omzetten of uit te pakken zijn. Ik ben namelijk erg benieuwd wat er in die .SWF bestanden zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan