data versturen en resultaat ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrLee86

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik wil proberen om op een externe server bestanden weg te schrijven. Dit wil ik doen door alleen een soort api bestand op deze server te plaatsen, waarin diverse functies lokaal aangeroepen kunnen worden.

De api is een bestand waarbij functies opgenomen zijn en een succes of errorcode als tekst weergegeven worden. Ik kan het resultaat dus uitlezen met $result = file_get_contents(api.php);

Nu verstuur ik mijn informatie via een formulier naar de externe pagina (de api) en wordt het resultaat na het posten getoond. Nu wil ik wel dat de data verstuurd wordt naar de externe api en dat daarna het resultaat ingelezen wordt, zonder de pagina op de externe server fysiek te tonen.

Dus:
1. Data versturen
2. Resultaat controleren
3. Rest uitvoeren

Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen? Ik heb namelijk geen idee hoe ik dit moet doen.

Alvast bedankt!

Ik zou de opdracht ook via onderstaande methode uit kunnen voeren:

$result = file_get_contents("api.php?actie=doe&content=bladiebla");

dit werkt voor mij goed, maar als de variabele content te groot wordt, krijg ik een error dat re request URI te lang is. Ik zoek dus eigenlijk een workaround voor dit probleempje.

Klinkt alsof je opzoek naar AJAX (een combinatie van PHP/Javascript)

Daarmee kun je het formulier insturen via een AJAX-request, en die stuurt dan het antwoord terug naar Javascript, waarna Javascript vervolgens met het resultaat allerlei bewerkingen kan doen.

Als je even Googlet op "AJAX library" (of beter nog, JQuery gebruikt) dan kun je wel wat voorbeeldjes vinden om het mee te proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan