• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Data verwijzen vanuit een tabel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Hallo beste Leden,

In mijn volgende bestand heb ik een tabblad "DATA" waarbij alle handelingen per onderdeel genoteerd worden en tabblad "MATRIX" waar ik graag alle benodigde gegevens op naam uit de tabel wil laten projecteren.
De naam in tabblad MATRIX moet dan gezocht worden in de tabel in tabblad DATA en alle gevonden scores projecteren bij de juiste onderdelen in tabblad MATRIX.

Bijvoorbeeld:
1.1 Opstarten1.2 Instellen1.3 Bedienen1.4 Ombouwen1.5 Schoonmaken2.1 Opstarten2.2 Instellen2.3 Bedienen2.4 Ombouwen2.5 Schoonmaken3.1 Opstarten3.2 Instellen3.3 Bedienen3.4 Ombouwen3.5 Schoonmaken
NaamGeb datum
Piet Jansen
12-6-1967​
2​
3​
4​
2​
3​
4​
5​
2​
3​
4​
5​
2​
3​
4​
3​

Is dit überhaupt mogelijk wat ik vraag?

Groet,
Rene

Bijlagen

@peter59:

DIt heb je gedaan met een draaitabel? Ziet er goed uit maar is het ook mogelijk met een formule of verwijzing, omdat er later nog berekeningen in de matrix komen?

Groet,
Rene

En die berekeningen kunnen niet werken met gegevens uit een draaitabel?

Kun je laten zien welke berekeningen er nog bij moeten?

In B4:

PHP:
=IFERROR(DROP(REDUCE("";A4:A9;LAMBDA(a;b;VSTACK(a;LET(z;FILTER(Tabel1[[Geb datum]:[Score]];Tabel1[Naam]=b;"");HSTACK(TAKE(z;1;1);TOROW(TAKE(z;;-1)))))));1);"")

@Amstellovich1967
formule of verwijzing, omdat er later nog berekeningen in de matrix komen?
Komen die berekeningen in de matrix of worden die later alsnog toegevoegd in de tabel.
Er is natuurlijk ook nog iets mogelijk met power query. Ook v.w.b. berekeningen.
Het geheel is ook nog dynamisch v.w.b. de kolomkoppen.
En zoals Haije al vroeg, welke berekeningen zijn dat?

Bijlagen

Of iets simpeler voor alle versies van Excel:

B4, doortrekken naar onderen:
Code:
=VERT.ZOEKEN(A4;Tabel1;2;0)

C4, kopiëren in de rest van de tabel
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Tabel1[Score];VERGELIJKEN($A4&C$2;Tabel1[Naam]&Tabel1[Onderdeel];0));"")

Beste Leden,

In de matrix komen nog berekeningen zoals:
* hoeveel behaalde score 5 per medewerker
* hoeveel behaalde score 4 per medewerker
* hoeveel behaalde score 3 per medewerker
* hoeveel behaalde score 2 per medewerker
* hoeveel behaalde score 1 per medewerker
* Percentage behaald per medewerker
* Percentage nog te behalen per medewerker.

Allemaal bedankt voor jullie hulp en advies. Ik ga hiermee aan de slag.

Groet,
Rene

Aangezien er geen respons meer is gekomen op je laatste toevoeging heb ik toch maar een poging gewaagd.
Ik denk dat voor de meeste helpers, voor mij wel althans toch het e.e.a. niet zo duidelijk is.
Dus kijk maar eens of de lay-out en wat je vraagt een beetje in de buurt komt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan