• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data verxzamelen uit matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evertblokdijk

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2019
Goede dag allemaal,

Ik ben opzoek naar een formule of VBA om automatisch data te verzamelen uit een matrix (zie bijlage blad 1)
Op blad 2 zou ik dan graag willen zien welke omzet de chauffeur op een bepaalde week gemaakt heeft (zie blad 2)
Vakje b2 kies je de chauffeur. Vakje d2 kies je de week .. en aan de hand van deze 2 flexible gegevens zou ik dan graag in F2 de som van de door deze chauffeur gemaakte omzet willen zien. In Vakje g2 de som van de door deze chauffeur gemaakte kosten en ik H2 welke wagen hij gebruikt heeft !

Zou iemande mij hier bij kunnen helpen ???

alvast bedankt voor jullie feedback!

Bekijk bijlage Helpmij sheet 1.xlsx

Gebruik een draaitabel met een paar slicers

E v R,
Dank je voor je input ... Gaat hem alleen nog niet worden met draaitabellen ..
De sheet wordt dagelijks geupdate door middel van toevoegen van rijen .
nou is het de bedoeling dat ik einde van de week een totaal overzicht krijg van betreffende week !

Als je de basisgegevens in een tabel zet, kun je gemakkelijk aanvullen door op de eerste lege regel onder de tabel te plakken.

Als je daarnaast achter tabblad "Blad2" een regeltje VBA toevoegt wordt de draaitabel elke keer je Blad2 selecteert ververst.

LET OP: macro's toestaan.

Bijlagen

Koppel de draaitabel aan een Tabel.
Die tabel wordt steeds groter door toevoegen van rijen, hoef je verder niks aan draaitabel voor te doen. (behoudens wellicht een keer op refresh te drukken)
Data + Verzamelen + selectie = Draaitabel

maar 'your call'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan