data verzamelen met verschillende eenheden..

Status
Niet open voor verdere reacties.

cirrus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Hoi,

voor een studieproject moet ik een hoop met data verzamelen..
Voor een excel blad was het te veel..dus heb ik besloten om het in access te doen.

Nu heb ik data met verschillende eenheden. het liefst verzamel ik ze eerst in de eenheid waarin ik ze gevonden heb. bijv. kg of pond en in een latere cel wil ik data omgerekend hebben naar N.
In mijn formulier voer ik het gewicht in, en in een cel ernaast kies ik de eenheid.

in excel zou ik iets maken zoals:
=als(eenheidcel="kg";gewichtcel*9,81;als(eenheidcel="pond";gewichtcel*9,81*2;""))

ik heb lopen zoeken op het net en in de help van access hoe ik deze functie als een expressie in een tabel zou kunnen zetten...maar kan niet vinden waar ik het zou moeten invoeren..
heeft er iemand op dit forum ervaring met dit soort probleempjes?

Arrigatou! :confused:

Bedankt voor de suggestie!

Met de IIF functie kan ik hetzelfde doen als de ALS of IF functie en Excel...dit begrijp ik, maar ik kan het alleen niet vinden waar ik het in de tabel zou moeten kunnen invoeren..

Ik neem aan dat ik naar de ontwerpmodus van de tabel moet, vervolgens de rij selecteren en op eigenschappen klikken en daar kan ik niets vinden om expressies in te voeren die ook werken....weet jij toevallig ook waar ik moet zijn? in de menu's?

groetjes.
.

Je kunt de IIF functie alleen gebruiken in queries. Tabellen zijn alleen voor het opslaan van gegevens, niet voor berekeningen. Wel kun je met een formulier berekeningsvelden maken, waarmee je de resultaten opslaat in een tabelveld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan