• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data verzamelen uit meerdere excel documenten in één windows map? --> mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

razortje

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hallo allemaal,

Voor school hebben wij een opdracht waar heel veel (automatisch) gemeten wordt en wat veel data oplevert.

Nu hebben wij één datastroom die elke dag 1 excel documentje oplevert met allemaal rijen getallen. Aan het einde van de maand hebben we dan 30 documentjes die allemaal hetzelfde zijn opgebouwd.

Nu willen wij met één druk op de knop, met één zelfgemaakt Excel document, een berekening maken (bijv. gemiddelde, optellen) van één of meerdere rijen in al die documenten van die maand (wel in elk document dezelfde handeling, ze hebben immers dezelfde opbouw).

Mijn vraag:

Is er een manier om die data van al die excel documenten (in één map), uit te kunnen lezen via één ander excel document?

(bijv. via verwijzingen, hyperlinken, macro's etc. of andere manieren)

Doelstelling: Deze data moet bij en door een bedrijf gemeten worden. We kunnen ze dus niet elke maand veel en complexe handeligen laten doen met Excel om de data binnen te halen. Maar liefst één simpele druk op de knop, of één (simpele) actie in excel.

Ik ben er al een tijd mee bezig geweest maar kom er maar niet uit. Hoop dat iemand mij hier de gouden tip kan geven.
Ik weet dat het kan met programma's als Mathlab, Visual Basics e.d. maar we moeten het helaas met Excel doen (of bijv. een ander Office/Windows programma).

Alvast bedankt.
Gr,

Lennart

zoek het zelf ;)

Spijtig genoeg heb ik hier thuis enkel Openoffice maar misschien kan ik je wel verder helpen.
Maak twee excel bestanden, betand1.xls en bestand2.xls. Sla ze op in dezelfde map.
Open ze allebei. Klik op cel A1 van bestand1 en vul in '=', gewoon om een formule te beginnen dus.
Klik dan op A1 van bestand2 en Enter.
Sluit dan bestand2 en in A1 van bestand1 staat dan de formule om toegang te krijgen tot een gesloten bestand.
Bij het openen van bestand1 moeten dan wel de gegevensverbindingen ingeschakeld worden (de beveiligingswaarschuwing boven, enkel in Excel2007).

Nu maar duimen dat dit ook de werkwijze in Excel is.

Beste groeten, Paul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan