• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data verzamelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Ik heb de vraag gekregen om de data te anylseren en door middel van grafieken inzichtelijk te maken.

Ze willen o.a. de staus van de bedden weten en ook nog eens apart gefilterd per type bed.

Maar hoe kan ik het beste deze grafiek opzetten, aangezien het type bed kan wisselen per locatie.

Ik ben aan het proberen geweest met Pivot Charts maar dit is helemaal abacadabra en krijg ik totaal niet werkend

Alvast bedankt,

Bijlagen

Hallo,

hierbij een opzetje met een draaigrafiek en -tabel.

In deze grafiek kun je velden verslepen, of meerdere grafieken maken met andere filteringen, experimenteer daar maar mee. In de Draaitabel kun je in de lijst met velden alles verslepen, dus de mogelijkheden zijn oneindig.

Dit doe je

Bijlagen

Bedankt, ik ga er zeker naar kijken of ik hier verder mee kom.

Mochten er nog mensen zijn met andere ideeen of oplossingen dan hoor ik het graag.

Wellicht kan iemand nog helpen met het volgende, ik zou graag de type bedden die op dat moment in de lijst staan ook automtisch willen zien op blad 3 en daarachter de aantallen met "goed" / "vervangen" / "matig"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan