Data website in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankell87

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Beste,

ik weet niet of dit de juiste categorie is voor deze vraag.. zit wat overlap denk ik.

Momenteel moet ik vaak informatie van een website halen, ik ga dan naar deze specifieke pagina, waarop een link/knop zit: "Export to Excel".
Er start dan een download van een Excel bestand, hier haal ik dan de juiste informatie uit en kopieer deze in mijn Excel - werkbestand.

nu zit er in Excel de optie om gegevens te importeren van het het web. Echter dat werkt wel voor tabellen die op een site staan, maar ik krijg het niet voor elkaar om het te realiseren met de data die hij anders eerst moet downloaden.

Kunnen jullie mij hiermee helpen of weten jullie waar ik deze vraag het beste kan neerleggen?

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Gr Frank

Wat lukt er niet aan als je het downloadt?

nu zit er in Excel de optie om gegevens te importeren van het het web. Echter dat werkt wel voor tabellen die op een site staan, maar ik krijg het niet voor elkaar om het te realiseren met de data die hij anders eerst moet downloaden.
Staan de gegevens op de webpagina? Zoja, in welke vorm?

Wat lukt er niet aan als je het downloadt?

Dan lukt het wel, echter ik probeer de stap te vermijden om naar de website te moeten en de download te doen en deze dan te copy-pasten in mijn workbook.

gr Frank

Staan de gegevens op de webpagina? Zoja, in welke vorm?

Er staat een deel van de informatie op de pagina, echter moet je dan meerdere keren doorklikken door de pagina's omdat er maar 25 regels worden getoond.
Wanneer je de "Export to Excel" gebruikt wordt wel de hele lijst gedownload.

gr Frank

Het kan zijn dat de website het dan realtime moet genereren. Dan ontkom je niet aan een bezoek. Of je moet wat voor elkaar boksen in cURL.

Het kan zijn dat de website het dan realtime moet genereren. Dan ontkom je niet aan een bezoek. Of je moet wat voor elkaar boksen in cURL.

Ohw, dat zou jammer zijn... Geen idee hoe ik dat moet doen namelijk...

Tja, als we weten welke site het is.
Nu is het veel giswerk.

Wat ik wel zie is dat er in de link/URL een ? staat. Hier lijkt hij moeite mee te hebben aangezien hij deze weglaat bij het opzetten van de Query link.

gr Frank

Wat laat het vraagteken weg bij het opzetten van de query?
Het is gewoon een onderdeel van de URL.

Wat ik wel zie is dat er in de link/URL een ? staat. Hier lijkt hij moeite mee te hebben aangezien hij deze weglaat bij het opzetten van de Query link.

Wie is 'hij'?

Staat hier het aantal regels per pagina in?

Heeft die website een API ? Kan je navragen bij de beheerder van die website (of het staat op de website omschreven)

Een linkje van die webpagina zou het voor ons makkelijker maken mee te denken :)

Laatst bewerkt:
Staat hier het aantal regels per pagina in?

Heeft die website een API ? Kan je navragen bij de beheerder van die website (of het staat op de website omschreven)

Een linkje van die webpagina zou het voor ons makkelijker maken mee te denken :)

Hierbij de link naar het bestand waar ik een deel heb vervangen voor **** hier stond gewoon tekst.:
http://*****.apps.*****.com/CapEx/List4?view=00Werklijst update status

de API vraag ga ik stellen, het is wel vakantie periode, dus weet niet hoe snel een antwoord te verwachten is.

op de site staat hij default op 20 regels, maar kan op 50 worden gezet. Totaal rond de 3300 regels, deze loopt in de tijd wel op.

:confused:

Laatst bewerkt:
Is het echt zo'n top-secret site dat je die niet mag noemen? :rolleyes:
Ik neem aan als er vertrouwelijke data mee te bereiken valt, dat deze data achter een inlog-code zit. Het vrijgeven van de basis-URL lijkt mij dan niet echt een probleem.

Nu blijft het nog steeds gissen.

Is het echt zo'n top-secret site dat je die niet mag noemen? :rolleyes:
Ik neem aan als er vertrouwelijke data mee te bereiken valt, dat deze data achter een inlog-code zit. Het vrijgeven van de basis-URL lijkt mij dan niet echt een probleem.

Nu blijft het nog steeds gissen.

Nou er staat hier idd wel een en ander op dat niet naar buiten mag komen idd. Ik zie trouwens dat hij hem niet goed heeft overgenomen. Ik heb hem nu op 2 regels geplaatst, dit moet gewoon achter elkaar.
http://capex.apps.bedrijfx.com/CapEx/List4?view=
00Werklijst%20update%20status#

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus we kunnen opmaken dat het bedrijf niet zijn veiligheden op orde heeft... ;)

Maar als je die link bezoekt dan krijg je dus een excel download in de vorm van een xls of xlsx bestand?

Dus we kunnen opmaken dat het bedrijf niet zijn veiligheden op orde heeft... ;)

Maar als je die link bezoekt dan krijg je dus een excel download in de vorm van een xls of xlsx bestand?

Ik ga er vanuit dat ze dat goed geregeld hebben maar ja onze compliance afdeling wil denk ik liever niet de kat op het spek binden hahah.
Als ik naar deze site ga dan wordt daar de lijst weergegeven van 20 respectievelijk 50 regels. Op de pagina zit een knop genaamd "Export to Excel". Wanneer je daarop klikt start er een download van een xlsx bestand. Hierin is dan de complete lijst gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan