• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data weergave in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

reko3475

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Beste,

Ik ben een meetstaat aan het maken en het is me tot nu toe gelukt om te laten aangeven als de meetwaarde buiten / binnen de specificatie valt
echter als ik geen waardes aangeen geeft hij ook accept aan
.
ergens in de formule moet ik kunnen aangeven dat als de cel leeg is er geen waarde geprojecteerd wordt

wie kan mij helpen

alvast bedankt

Bijlagen

Een gedeelte van het antwoord staat al in jouw eigen bestand. zie de formule in D17. Kijk ook eens naar de functies EN() en OF() daarmee kan je de formules een beetje vereenvoudigen.

Code:
[B]=ALS(AANTAL(D16;E16;H16)<3;"nothing";ALS(OF($H16>D17;$H16<E17);"REJECT";"Accept"))[/B]
check anders eens die rijnummers, klopt dat wel ?

Laatst bewerkt:
dank voor jullie reactie

Hoe moet ik (isleeg(celx) toevoegen aan de formule., als ik dit vooraan in de formule zet krijg ik #verw! te zien

=als(of(isleeg(celx);isleeg(cely));"";rest van de formule). Of je gebruikt de methode zoals in #3 staat. =als(aantal(cel(x);cel(y)) <2;"";rest van de formule)

Ik weet niet wat ik fout doe, maar krijg de gehele tijd een een foutmelding.
hoe moet de formule eruit zien als cel h8 of d10 leeg is mag er in i16 niets verschijnen.

mij lukt het niet

Engelse versie van Excel in gebruik wellicht?

Bijlagen

Hallo Alexcel

Thanks, nu werkt het.
nu nog even door kopieren naar beneden enik kan de meetstaat gaan gebruiken

super bedankt, fijn weekend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan