• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data weergave in Textbox5 is niet volledig

Status
Niet open voor verdere reacties.

samabert

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo forumleden,

Bijlage is een deel uit een logboek.
Via een Userform is het mogelijk om “Events” te zoeken. Dit onder kolom E.

Als voorbeeld:
TextBox_Find (Event Search) typ de tekst “Millipore” Je krijgt nu in ListBox_Results een lijst te zien.
Selecteer de bovenste regel “Millipore test met resultaat B8”
Je krijgt nu dezelfde regel tekst uit het event te zien in TextBox5 (Volledige uitleg van het Event).

Echter heeft dit event meerdere tekst rijen.

Vraag:
Is het mogelijk om volgende code aan te passen, zodat als een event meerdere rijen tekst (uitleg) heeft dat deze allemaal zichtbaar worden in TextBox5 (Volledige uitleg van het event).

Code:
  Private Sub ListBox_Results_Click()
    Dim strAddress As String
    Dim l As Long
    For l = 0 To ListBox_Results.ListCount
        If ListBox_Results.Selected(l) = True Then
            strAddress = ListBox_Results.List(l, 1)
            With Worksheets("MBE")

f_FindAll.TextBox1.Value = Format(.Cells(.Range(strAddress).Row, 1).Value, "dd:mm:yyyy")
                f_FindAll.TextBox2.Value = .Cells(.Range(strAddress).Row, 2).Value
                f_FindAll.TextBox3.Value = .Cells(.Range(strAddress).Row, 3).Value
                f_FindAll.TextBox4.Value = Format(.Cells(.Range(strAddress).Row, 4).Value, "hh:mm")
                f_FindAll.TextBox5.Value = .Cells(.Range(strAddress).Row, 5).Value  'Hier een aanpassing zodat alle rijen onder dezelfde shift n° zichtbaar worden.
                f_FindAll.TextBox6.Value = .Cells(.Range(strAddress).Row, 5).Address

End With
            GoTo EndLoop
        End If
    Next l
EndLoop:
End Sub

Verdere uitleg ook in de bijlage, ik hoop dat mijn uitleg voldoende is?

Alvast bedankt.
Marc

Bijlagen

Je leest maar 1 regel van het gevonden event in de array in, dus meer zal je er dan nooit zien.

Meer regels in een Textbox plaatsen kan je doen door het attribuut MultiLine op True te zetten en de regels van elkaar te scheiden met een vbCrLf.

Laatst bewerkt:
Edmoor,

Bedankt voor de uitleg.
Multiline instellen, maar als je inderdaad maar 1 lijn inleest, hoe krijg je andere dan zichtbaar?
Die vbCrLf invoegen, maar dan moet er toch nog een vervolg geschreven worden aan de code.

Iets in de zin van: Als er op volgende rij tekst staat maar geen nieuw shift nummer, dan ook deze lijn in de textbox tonen?

Ik weet op voorhand niet wanneer er meerder lijnen worden geschreven en wanneer 1 lijn volstaat om het event te beschrijven.

Of zit ik in de verkeerde richting te denken?

Marc

Zoiets zou dat inderdaad moeten worden.
En dan moet je dat dus niet doen in de sub die de textbox vult maar in de sub die de array vult.
Hou daarbij wel rekening met maximaal 254 tekens in een string array element.

edmoor,

Ik ga proberen van het zoeken anders aan te pakken.
Rekening houdend met de 254 tekens, dit zijn ongeveer drie regels tekst en soms komt het voor dat het meer regels tekst zijn.
Ook het aanpassen van de bewuste code, die ik heb gevonden hier op Helpmij.nl is veel te hoog gegrepen voor mij.

Toch nog bedankt voor het meedenken.

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan