Data weergeven in gekozen week

Status
Niet open voor verdere reacties.

weswillem

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Aan alle 'leermeesters'en meelezers - de beste wensen voor 2014 en een leerzaam jaar met dit forum -

Ik zoek de mogelijkheid om bij een gekozen weeknummer de data van die week te zien.
Met dien verstande dat deze vanaf de maandag moet beginnen.
Wat ik ook probeer de Zondag komt dan onderin te staan met als 1e datum van de week.
Iemand een oplossing voor mij?
Wat er getoond wordt is als bijlage toegevoegd.
Code:
Public Function GetdayFromWeek(ByVal Year As Integer, ByVal Week As Integer, ByVal DayOfWeek As DayOfWeek) As Date
        Dim FirstofYear As New Date(Year, 1, 1)

Return FirstofYear.AddDays((Week - 1) * 7 + DayOfWeek - FirstofYear.DayOfWeek)

End Function
Code:
Private Sub cboWeeknummers_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cboWeeknummers.SelectedIndexChanged

Dim lngWeeknr As Long
        lngWeeknr = cboWeeknummers.SelectedIndex
        If lngWeeknr = 0 Then Exit Sub
        Label25.Text = "Maandag" & "     -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Monday)
        Label19.Text = "Dinsdag" & "      -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Tuesday)
        Label20.Text = "Woensdag" & "   -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Wednesday)
        Label21.Text = "Donderdag" & "  -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Thursday)
        Label22.Text = "Vrijdag" & "        -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Friday)
        Label23.Text = "Zaterdag" & "     -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Saturday)
        Label24.Text = "Zondag" & "      -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Sunday)

End Sub

Bijlagen

• datum2.jpg
    datum2.jpg
    13,5 KB · Weergaven: 21
Hoi,

De week lijkt in die functie dus op zondag te beginnen, dus je wil eigenlijk de datum van de volgende week hebben. Verander de zondag dus eens naar dit:
[CPP]GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr + 1, DayOfWeek.Sunday)[/CPP]

Ik denk dat het dan werkt!

MartinJM

Martin,
wat kan je op zoiets blind staren en het niet zien.Werkt wel.
Bedankt voor zover weer.

Geen probleem! Ik ben blij dat het werkt!

Druk je dan ook even op 'vraag opgelost'?

Dank je!

MartinJM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan