Aan alle 'leermeesters'en meelezers - de beste wensen voor 2014 en een leerzaam jaar met dit forum -
Ik zoek de mogelijkheid om bij een gekozen weeknummer de data van die week te zien.
Met dien verstande dat deze vanaf de maandag moet beginnen.
Wat ik ook probeer de Zondag komt dan onderin te staan met als 1e datum van de week.
Iemand een oplossing voor mij?
Wat er getoond wordt is als bijlage toegevoegd.
Ik zoek de mogelijkheid om bij een gekozen weeknummer de data van die week te zien.
Met dien verstande dat deze vanaf de maandag moet beginnen.
Wat ik ook probeer de Zondag komt dan onderin te staan met als 1e datum van de week.
Iemand een oplossing voor mij?
Wat er getoond wordt is als bijlage toegevoegd.
Code:
Public Function GetdayFromWeek(ByVal Year As Integer, ByVal Week As Integer, ByVal DayOfWeek As DayOfWeek) As Date
Dim FirstofYear As New Date(Year, 1, 1)
Return FirstofYear.AddDays((Week - 1) * 7 + DayOfWeek - FirstofYear.DayOfWeek)
End Function
Code:
Private Sub cboWeeknummers_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cboWeeknummers.SelectedIndexChanged
Dim lngWeeknr As Long
lngWeeknr = cboWeeknummers.SelectedIndex
If lngWeeknr = 0 Then Exit Sub
Label25.Text = "Maandag" & " -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Monday)
Label19.Text = "Dinsdag" & " -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Tuesday)
Label20.Text = "Woensdag" & " -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Wednesday)
Label21.Text = "Donderdag" & " -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Thursday)
Label22.Text = "Vrijdag" & " -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Friday)
Label23.Text = "Zaterdag" & " -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Saturday)
Label24.Text = "Zondag" & " -" & GetdayFromWeek(Now.Year, lngWeeknr, DayOfWeek.Sunday)
End Sub