• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data wegschrijven en terug ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stbeton

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2024
Goedenavond,

Ik heb een probleempje. Zou iemand mij daarbij kunnen helpen.

Ik heb een rekenblad gemaakt om een betonrecept te maken. Nu is het probleem dat er meer dan 50 verschillende soorten zijn.
Nu moet ik telkens het ene tabblad kopiëren naar een nieuw tabblad en daar een nieuw recept maken.
Maar die excel wordt direct heel zwaar en gaat enorm traag open.

Ik zou graag de gegevens van het rekenblad kunnen wegschrijven naar een ander blad, dan een nieuw maken en terug wegschrijven naar het datablad. Maar ik zou graag deze terug kunnen oproepen voor eventuele aanpassingen te kunnen uitvoeren.

Zou mij daar iemand kunnen mee helpen aub.

In bijlage vindt u het bestand.
L1 = receptnaam
A1-X7 = enkele gegevens van het recept
A37 - B59 = is het recept zelf.

Merci.

Bijlagen

Jouw bestand bevat:
  • 116 bereiknamen met externe verwijzingen
  • 71 bereiknamen met verwijzingsfouten (#VERW!)
  • 12 Bereiknamen die nog uit het Lotus 123 tijdperk stammen
  • Externe koppelingen naar 15 verschillende Excel bestanden
Als je het werkblad gaat kopiëren, dan zal het aantal bereiknamen hand over hand toenemen.
Ik snap wel waarom het bestand traag is; vooral die externe koppelingen zorgen daarvoor.
Voordat je verder gaat zou ik de bereiknamen gaan opruimen. Deze tool helpt je daarbij: https://jkp-ads.com/excel-name-manager.asp

Misschien zou je een tabel (of meerdere) moeten maken met daarin alle gegevens van de recepten. Dan zou je vanuit je huidige receptblad naar die tabel(len) kunnen verwijzen gebruik makend van bijvoorbeeld de X.ZOEKEN functie.
Maar gezien de complexiteit van je gegevens denk ik dat een relationele database meer zin heeft dan iets in Excel te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan