Data wegschrijven error in 1 form, andere form werkt wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthew117

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2015
Berichten
9
Ik moet als project een inventory system maken en ik zit met een probleem bij het wegschrijven van data,

In de form van de tabel 'object_details_accessory' wil hij wel data wegschrijven maar bij de andere forms bv. object wil hij dit niet en krijg ik een error dat er een fout zit in mijn insert function.

Zit er ergens een fout in de code van object dat ik over het hoofd zie?

WERKT WEL (object_details_accessory)
Code:
Dim varid, varinterface As String
		varid = txtID.Text
		varinterface = txtInterface.Text
		Dim Connection As New OleDb.OleDbConnection
		Dim Command As New OleDb.OleDbCommand

		Connection.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=|DataDirectory|\network_inventory.mdb;Persist Security Info=True"

		Connection.Open()

		Command.Connection = Connection

        Command.CommandText = "insert into object_details_accessory (id, interface) values ('" & varid & "', '" & varinterface & "')"

		Command.ExecuteNonQuery()

		Connection.Close()

		MsgBox("data is added")

WERKT NIET (object):
Code:
Dim varid, varlabel, varobjectType As String
        varid = txtID.Text
        varlabel = txtLabel.Text
        varobjectType = txtObjectType.Text
        Dim Connection As New OleDb.OleDbConnection
		Dim Command As New OleDb.OleDbCommand

		Connection.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=|DataDirectory|\network_inventory.mdb;Persist Security Info=True"

		Connection.Open()

		Command.Connection = Connection

        Command.CommandText = "insert into object (id, label, object_type) values ('" & varid & "', '" & varlabel & "', '" & varobjectType & "')"

		Command.ExecuteNonQuery()

		Connection.Close()

		MsgBox("data is added")
inserterror.PNGinserterror.PNG
 
Het is sowieso natuurlijk niet netjes om database code te schrijven zonder exception handling. Er zijn een aantal mogelijkheden die ik kan bedenken. Heb je met een 'stop' al bekeken of de variabelen wel bestaan (varid, varlabel varobjecttype) en dat de totaalstring netjes gevuld wordt?

Zo ja zou het nog kunnen zijn dat het woord "object" een beschermd woord is in OLE of de access database. Aangenomen natuurlijk dat de tabel 'object' netjes bestaat.

De opbouw van de string an sich lijkt niets mis mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan