Data wegschrijven van access naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaymondC

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Zit nu met volgend probleem:

Ik wil data vanuit access wegschrijven in excel, echter het xls sheet staat op een server.
Hoe kan ik dit het best oplossen?

Heb nu volgende code maar het moet dan nog weg geschreven worden op het juist tabblad:

Docmd.TransferSpreadsheet acExport,,tbl_Result_QRY _
,\\bvwsrv01\bvw\GENERAL\Company\BCC\Advanced_Procurement\Data Analyse\Net Growth\Net Growth 2008.xls,

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Misschien nog wat extra uitleg:

op een formulier staat een knop om de vba code te starten.
Als de code gestart is worden er 4 queries uitgevoerd.
wanneer dit klaar is moet het resultaat van deze queries weg geschreven worden in een excel workbook op een bepaald tabblad.

Excel workbook staat op een server (waarvan het pad wel gelijk is bij iedereen, maar de schijf letter (g:\ of K:\ of Z:\) bij iedereen niet het zelfde is.
Hoe kan ik dit in mijn code het beste opvangen?

Het probleem mbt de schijven zou ik oplossen door eerst via de verkenner het excelblad te laten opzoeken. Eventueel zou je de waarde (url) daarvan in een lokale tabel kunnen plaatsen waardoor dit maar een éénmalige actie is. Ik heb mijn boeken niet bij de hand om op te zoeken hoe het ook alweer moest om de verkenner te starten en een file te selecteren en waarde op te slaan maar het zal vast op internet staan. Het is in iedergeval wel mogelijk in Access, heb het namelijk een paar jaar geleden ook moeten bouwen (maar daarna ook nooit meer).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan