data wekelijks bijvoegen in bestaande tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bugbug_be

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
hallo,

reeds een volle week zit ik alle forums af te zoeken om mij verder te brengen, doch ik vind het niet... wie kan mij helpen aub ... ik ben een behoorlijke leek op access gebied.

de bedoeling is om data wekelijks bij te voegen in een bestaande tabel.
het gaat om onze duikclub. ik heb een tabel met 37 actieve duikleden...wekelijks (m.b.v. een datum) komen er een 10 tal mensen naar de oefentraining. graag zou ik dus willen aanvullen op mijn overzichtsformulier wie er kwam en welk materiaal ze gebruikt hebben.
ik heb dus al de verschillende tabellen gemaakt: tblDuikLeden, tblMateriaal en tblTrainingsAanwezigheden.
ik heb reeds gevonden dat ik met subformulieren zou moeten werken, maar daar zit ik dus strop... wie kan mij op weg helpen aub??

dank

Ik neem aan dat de tabel [tblTrainingsAanwezigheden] de tabel is waarin je de trainingsdata wilt opslaan? Als je nog niet zover bent met formulieren maken, zou ik je aanraden om de tabel een wat duidelijkere naam te geven, zoals [tblTrainingsDagen], [of [tblTraining] maar dit terzijde. Gaat je een hoop typwerk schelen...
Je geeft de structuur van de tabellen niet, maar ik mag aannemen dat je in de tabel [tblTraining] (ben zelf ook lui...) in ieder geval een Duiker_ID hebt staan, en een veld TrainingsDatum, en eventueel AanvangTijd en EindeTijd, als je ook tijden wilt vastleggen.
De basis voor je formulier zou de tabel DuikLeden moeten zijn, want de trainingen zijn uiteraard afhankelijk van de leden. Daar maak je dus, bijvoorbeeld met een wizard, een mooi formuliertje voor, gebaseerd op de opmaak Kolomvorm. Waarschijnlijk moet je daarna dit formulier nog wat verfraaien, en de verschillende velden wat beter organiseren, zodat je meer ruimte kunt maken voor het formulier Trainingen, dat je daarna maakt. Kun je ook weer met de Wizard doen. Voor de Trainingen gebruik je het model Tabelvorm.