• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
is het mogelijk als je op twee comp. met een xecel bestand die dus op twee comp draai te save op een comp .en de nieuwe ingevoede gegevens ook op te slaan .
net zoiets als invoegen maar dan automaties zonder iets te overschrijven

Hoi,

Kun je misschien je zin iets duidelijker maken en zonder niet bestaande afkortingen (ook al weten wij wat het inhoud, het leest gewoon wat makkelijker).

Je bedoelt vast: "Is het mogelijk om 1 bestand op 2 computers tegelijk te bewerken en op te slaan"?

Daarop is mijn antwoord: Nee. Dat kan niet.

Als je met meerdere mensen tegelijk in een Excel bestand wil moet je de optie "Werkmap delen" aanzetten.

Het heeft wel een aantal nadelen:

- Anderen zien de aanpassingen pas als je tussendoor opgeslagen hebt, maar dit kan je op automatisch zetten.

- Het wordt wat trager.

- Als je met meerdere de zelfde cel aanpast moet je een keuze maken welke de definitieve wordt.

Al met al toch redelijk werkbaar, maar een database programma is er echt voor gemaakt. Dus denk eens aan het overzetten naar Access.

zoals hydra zegt bedoel ik hij draait op een computer en de andere werkt met een snel koppeling nu is het probleem met data`s weg zetten dat die niet kijkt naar wat er al staat maar alles over schrijfy
mijn vraag is het kan je het zo krijgen dat die alleen de nieuwe ingevoerde gegevens bij voegd ??????

Als ik het goed begrijpt heb je dus twee versies van hetzelfde bestand. Waarom neem je niet gewoon 1 bestand en werk daar allebij tegelijk in.

dat gaat niet om de data die er in staan en worden gezet verschild per persoon als we hem dus opslaan word er overschreven dus kan het zo zijn dat er data verlies voor komt
wat eigelijk vraag is er een formule die kijkt ,die alleen maar de gegevens die nieuw zijn ingevoerd opslaat en de rest blijf zo als die is en was

Misschien kan je werken met een tweede (database) bestand, dat mutaties die op of de ene of de andere machine gedaan worden pas geupdate worden (naar dit tweede bestand) op het moment dat je het (invoer) programma (op één van beide pc's) verlaat of bv na het starten van een macro die een update doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan